رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507551

ثروت شخصی مارک زاکربرگ به صد میلیارد دلار شد

ساعت 24 - با راه‌اندازی امکان جدید اینستاگرام برای ضبط و همرسانی ویدئوهایی مشابه شبکه تیک‌تاک، مارک زاکربرگ موسس فیسبوک، مالک اینستاگرام، ثروت شخصی خود را به صد میلیارد دلار رسانده است.

زاکر
dir="RTL">روز پنجشنبه ارزش سهام فیسبوک ۶ درصد رشد کرد. آقای زاکربرگ مالک ۱۳ درصد از سهام این شرکت است.در این روز دونالد ترامپ فرمانی علیه "تهدید" شبکه تیک‌تاک امضا کرد. این شبکه اجتماعی چینی است. مارک زاکربرگ به این ترتیب در کنار جف بزوس آمازون و بیل گیتس مایکروسافت جزو "صدمیلیاردی‌ها" می‌شود.ثروت عظیم و قدرت انحصاری شرکت‌های فناوری چون اپل، گوگل، فیسبوک و مایکروسافت منتقدان بسیاری دارد.

ممنوعیت تیک‌تاک و وی چت

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، شامگاه پنج‌شنبه ۱۶ مرداد با صدور فرامینی انجام هر معامله میان آمریکایی‌ها با شرکت‌های چینی مالک اپلیکیشن‌های «تیک‌تاک» و «وی‌چت» را ممنوع کرد.این ممنوعیت که از ۴۵ روز آینده شروع می‌شود شامل دو شرکت «بایت‌دنس» و «تن‌سنت» خواهد شد و بر اساس آن مجوزهای این دو شرکت برای کاربرد اپلیکیشن‌های یادشده در آمریکا اجازه تمدید ندارند.دولت ترامپ در هفته کنونی تاکید کرده بود که اقدامات خود را برای تصفیه اپلیکیشن‌های «غیرقابل اعتماد» چینی از شبکه‌های دیجیتال ایالات متحده تسریع خواهد بخشید.واشینگتن همچنین اپلیکیشن‌های چینی تیک‌تاک و وی‌چت را «تهدیداتی مهم» خوانده است.

ترامپ در فرمان خود عنوان کرد که اپلیکیشن تیک‌تاک می‌تواند در کمپین‌های دروغپراکنی به سود حزب کمونیست چین به کار گرفته شود و از این رو ایالات متحده «باید به منظور حفاظت از امنیت ملی ما دست به اقدامی تهاجمی علیه مالکان تیک‌تاک بزند».رئیس جمهوری آمریکا در فرمان دیگری گفت، اپلیکیشن وی‌چت «به شکل خودکار بخش بزرگی از اطلاعات کاربران خود را ضبط می‌کند که این گردآوری اطلاعات این اجازه را به حزب کمونیست چین می‌دهد که به اطلاعات شخصی و حقوقی آمریکایی‌ها دسترسی داشته باشند».دونالد ترامپ به تازگی گفته بود که از فروش کاربری تیک‌تاک در آمریکا به شرکت مایکروسافت استقبال می‌کند اگر که سهم بزرگی از فروش آن به دولت ایالات متحد برسد. با این حال او هشدار داده بود که مهلت تیک‌تاک تا ۱۵ سپتامبر بیشتر نیست.پیش از این شماری از سناتورهای جمهوری‌خواه نسبت به احتمال دخالت شبکه‌های چینی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر ابراز نگرانی کرده بودند.اعضای کنگره آمریکا پیش از این در مورد نحوه استفاده از اطلاعات کاربران تیک تاک از منظر امنیت ملی اظهار نگرانی کرده بودند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها