رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507556

انبار سوخت شهران تهران پس از انفجار بیروت

ساعت 24 -هرچند که برخی از مدیران شهری انبار سوخت شهران را تهدیدی برای شهر تهران قلمداد می کنند اما از سوی دیگر مدیران نفتی امنیت این انبار را مطلوب ارزیابی کرده و وجود آن را برای تهران ضروری می دانند.

dir="RTL">به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس-سید اسد رجبی: چند روز قبل بود که انفجار مواد شیمیایی در بندری در شهر بیروت باعث شد تا بخشی از این بندر مهم تجاری و استراتژیک از بین رفته و شمار زیادی از شهروندان بیروت کشته و زخمی شوند. چند ساعت پس از این حادثه دلخراش مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به موضوع واکنش نشان داده و در پستی اینستاگرامی مدعی شد تهران هم می تواند حادثه ای دلخراش تر را تجربه کند.

امکان وقوع حادثه دلخراش تر از بیروت

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس-وی نوشت: تجربه انفجار بیروت تجربه ای بسیار تلخ و ناگوار بود که تاثیرات منفی آن دهه ها در بطن لبنان خواهد ماند. فراتر از هر حادثه و فاجعه درس آموخته ها و عبرتهای آن باید مورد توجه قرار گیرد. حتما در اقصی نقاط گمرک‌های رسمی و یا اسکله‌های غیر رسمی، در مناطق ویژه اقتصادی و یا بنادر ساحلی و غیرساحلی کشور انبارهای مشابه انبار مواد شیمیایی بیروت یافت می شود که از این پس باید یه عنوان یک بمب ساعتی نگریسته شود اما علاوه بر اماکن یاد شده انباشت مواد شیمیایی در بطن و مرکز شهرها و اماکن مسکونی خطر آفرین تر است. اینجاست که شناسایی نقاط پرخطر در تهران و دیگر شهرها و احتمال بروز فاجعه و برنامه ریزی برای خروج این بمب های ساعتی از شهر را بایست از دولت ومدیریت شهری طلب کنیم.

عدم رعایت پروتکل های نگهداری و انباشت مواد شیمیایی در شهر می تواند در یک لحظه تمام نظامات یک جامعه و شهر را بر هم بریزد لذا موضوع خروج تاسیسات پرخطر از شهر تهران بیشتر از گذشته باید در دستور کار قرار گیرد و شهرداری با کمک دولت باید برای تحقق آن کمر همت ببندد.فقط به عنوان یک‌ مثال به انبار نفت محله شهران که یک‌ بمب هیدروژنی داخل شهر و روی گسل زلزله مشا بنا شده توجه کنیم.

چهارشنبه هفته پیش رو تصمیم نهایی گرفته می شود

اما چند روزی از این اظهار نظر فراهانی نگذشته که وی در پستی توئیتری خبر از تشکیل جلسه برای بررسی آخرین وضعیت انتقال انبار نفت داده است.مجید فراهانی که گفته شورایعالی شهرسازی قبلا در مصوبه ای خواستار انتقال انبار نفت شهران به بیرون شهر شده بود نوشته است روز چهارشنبه هفته آینده به اتفاق رییس کمیسیون شهرسازی شورا در جلسه ای میزبان مسئولان وزارت نفت و شورایعالی شهرسازی خواهیم بود.این عضو شورای اسلامی شهر تهران وعده داده در این جلسه آخرین وضعیت انتقال انبار نفت و ایمنی انتقال را بررسی خواهند کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها