رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507653

بیش از ۶۰ تن همچنان مفقود هستند

تظاهرات اعتراضی امروز در نزدیکی بندر بیروت

ساعت 24-در حالی که وزارت بهداشت لبنان اعلام کرده همچنان بیش از ۶۰ تن مفقود هستند، هزاران لبنانی قرار است در بزرگداشت مرگ ۱۵۴ کشته انفجار بندر بیروت تظاهرات اعتراضی را امروز (شنبه) برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سازماندهندگان تظاهرات اعلام کردند: ایده تشییع جمعی به دلیل مشکلات لجستیکی ممکن نیست اما تظاهراتی گسترده در مخالفت با طبقه حاکم برگزار خواهیم کرد.

آنها اضافه کردند: این تظاهرات به منزله تشییع جنازه بزرگ خواهد بود و از شرکت کنندگان خواسته‌ایم لباس‌های مشکلی بپوشند.

قرار است این تظاهرات در نزدیکی محل وقوع انفجار در بندر بیروت و شرکت برق این شهر به سمت میدان الشهدا در مرکز پایتخت برگزار شود.

مسؤولان حزب مسیحی الکتائب لبنان نیز تشییع جنازه‌ای برای نزار نجاریان دبیرکل سابق حزب که در اثر شدت جراحت ناشی از انفجار جان خود را از دست داد، برگزار کردند.

این در حالی است که بیش از ۶۰ تن هنوز بعد از گذشت چهار روز از انفجار مهیب که بندر بیروت را در هم کوبید، مفقود هستند و بیش از ۱۵۰ تن هم جان خود را از دست داده‌اند. از بین این ۱۵۴ تن ۲۵ تن مجهول الهویه‌اند. تعداد زخمی‌ها نیز به بیش از ۵۰۰۰ تن رسیده که ۱۲۰ آنها شرایط وخیمی دارند.

در واکنش به اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر این‌که مدیریت امنیت کشور گزارشی را درباره محموله نیترات آمونیوم به نخست وزیری در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۹ ارائه داده بود، دبیرخانه شورای عالی دفاع این گزارش را رد و تصریح کرد، این اطلاعات عاری از صحت هستند.

این شورا تاکید کرد، به عنوان تنها مرجع دریافت کننده و ارجاع گزارش‌های امنیتی به نخست وزیر هیچ گزارشی از این بابت دریافت نکرده به استثنای گزارشی در تاریخ ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۰ که آن را به دستور نخست وزیر به وزارت دادگستری و مشاغل عمومی و حمل و نقل در تاریخ ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۰ ارائه کرد.

همچنین سفارت سوریه در لبنان اعلام کرد، تعداد کشته‌های سوری تاکنون به ۴۳ تن رسیده و این آمار غیرنهایی است و سفارت برای انتقال اجساد به سوریه یا دفن در لبنان تسهیلات لازم را فراهم می‌کند.

در عین حال وزارت خارجه هلند اعلام کرد، همسر سفیر هلند در لبنان امروز در اثر شدت جراحات در اثر انفجار جان خود را از دست داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها