رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507659

هواپیماهای ترکیه مناطقی را در سلیمانیه عراق بمباران کردند

ساعت 24-منابع عراقی امروز (شنبه) خبر دادند که جنگنده‌های ترکیه به بهانه هدف قرار دادن پایگاه های پ.ک.ک مناطقی در شمال استان سلیمانیه در اقلیم کردستان را بمباران کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری ملی «نینا»، رسانه های کردی به نقل از شاهدان در شهر «کاپیلون» اعلام کردند که هواپیماهای ترکیه پس از محاصره روستای «قامشیان»، کشتزارها و مراتع منطقه را بمباران کردند. بنا بر این گزارش، در نتیجه این بمباران مزارع کشاورزی آتش گرفت و برق منطقه نیز قطع شد.

هواپیماهای ترکیه از ماه اوت جاری تاکنون به بهانه تعقیب و نابودی عناصر پ.ک.ک، سه بار مناطقی را در شمال استان سلیمانیه بمباران کردند.از سوی دیگر، وبگاه کردی «شفق نیوز» نیز اعلام کرد که جنگنده های ترکیه امروز کوه های متین در ناحیه «دیرلوک» را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، حمله هواپیماهای ترکیه خسارت و تلفات به همراه نداشته است.

ترکیه از اواخر خرداد گذشته، عملیات «پنجه ببر» را از زمین و هوا در شمال عراق آغاز کرده است.

وزارت امور خارجه عراق در اعتراض به حملات مکرر ارتش ترکیه به خاک این کشور، چندین بار «فاتح ییلدز» سفیر ترکیه در بغداد را احضار کرده است.

ارتش ترکیه اعلام کرد که هدف از عملیات موسوم به پنجه ببر در شمال عراق پاکسازی این مناطق از حضور عناصر «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) است.

با وجود اعتراض‌های گسترده بغداد و کشورهای عربی به آنکارا، عملیات ارتش ترکیه همچنان در شمال عراق ادامه دارد.

حزب کارگران کردستان ترکیه حدود چهار دهه است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی می‌جنگد.این حزب از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و واشنگتن به عنوان گروه تروریستی شناخته شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها