رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507698

تحریم‌های آمریکا هواوی و خداحافظی با تراشه‌های کرین

ساعت 24 -یکی از مدیران شرکت هواوی چین می‌گوید این شرکت به‌دلیل تحریم‌های آمریکا از تراشه‌های پردازنده برای ساخت گوشی‌ تلفن‌های هوشمند استفاده نمی‌کند و مجبور است تا تولید پیشرفته‌ترین تراشه‌های خود را متوقف کند.

شرکت فن‌آوری هواوی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند و تجهیزات شبکه، در مرکز تنش آمریکا و چین قرار دارد.واشنگتن سال گذشته دسترسی هواوی به فن‌آوری‌های ایالات متحده شامل موسیقی گوگل و سایر خدمات مربوط به گوشی‌های هوشمند را متوقف کرد.این تحریم‌ها و محدودیت‌ها در ماه مه گذشته سخت‌تر شد؛ یعنی زمانیکه کاخ سفید در فرمانی اعلام کرد که شرکت‌های خارجی که در فرآیند تولید خود از نرم افزار یا سخت افزارهای آمریکایی استفاده می‌کنند بدون دریافت مجوز از واشنگتن حق فروش تراشه به شرکت هواوی را ندارند.

ریچارد یو، رئیس واحد محصولات مصرفی هواوی گفت: «تولید تراشه‌های کرین Kirin که از سوی مهندسان این شرکت طراحی شده است متوقف می‌شود، زیرا قرارداد هواوی پس از ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ با تراشه‌سازان ادامه پیدا نمی‌کنداین مقام هواوی تاکید کرد که این شرکت توانایی ساخت تراشه‌های مخصوص خود را ندارد. آقای یو روز جمعه گفت: «این یک ضرر بسیار بزرگ برای ما استمتاسفانه در دور دوم تحریم‌های ایالات متحده، تولید کنندگان تراشه‌های ما، سفارش‌ها را تا ۱۵ ماه مه پذیرفته‌اند و تولید در تاریخ ۱۵ سپتامبر به پایان می‌رسد.

وی افزود: «متاسفانه در دور دوم تحریم‌های ایالات متحده، تولید کنندگان تراشه‌های ما، سفارش‌ها را تا ۱۵ ماه مه پذیرفته‌اند و تولید در تاریخ ۱۵ سپتامبر به پایان می‌رسدآقای یو همچنین این احتمال را مطرح کرد که امسال از میزان فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت که در سال ۲۰۱۹ میلادی رقم ۲۴۰ میلیون گوشی هوشمند را ثبت کرد، کاسته شود.هواوی که در سال ۱۹۸۷ از سوی یک مهندس نظامی سابق چینی تاسیس شد، اتهامات درباره اینکه ممکن است جاسوسی حزب حاکم چین را تسهیل کند، همواره رد می‌کند.این شرکت چینی در حال حاضر ۱۸۰ هزار نیرو دارد و یکی از بزرگترین بودجه‌های تحقیق و توسعه جهان با بیش از ۱۵ میلیارد دلار در سال متعلق به این شرکت است. اما مانند اکثر برندهای فن‌آوری در جهان، برای تولید محصولات خود به پیمانکاران متکی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها