رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507711

واکنش قطر به گزارش فارن پالسی درباره نیت جنگ عربستان: سکوت علامت رضاست!

ساعت24-یک مسئول قطری تاکید کرد سکوت عربستان درباره گزارش فارن پالسی مبنی بر پیشنهاد ملک سلمان برای حمله به قطر در سال ۲۰۱۷ دلیلی بر صحت آن است.

به نقل از سایت روزنامه عربی۲۱، احمد الرمیحی، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی در وزارت خارجه قطر در توییتی نوشت: سکوت عربستان درباره گزارش مجله فارن پالسی نشان دهنده صحت آن است. گزارش این روزنامه درباره پیشنهاد سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان برای حمله به قطر یک مسئله "شوکه‌کننده" است. این یک مسئله "خطرناک علیه امنیت و ثبات منطقه" است.

وی افزود: جای تأسف دارد که کشورهایی از شورای همکاری خلیج فارس علیه کشوری از این شورا که برای حفظ امنیت جمعی تاسیس شده، گزینه نظامی را مطرح می‌کنند. از ابتدا تأکید کردیم که اتهاماتی که کشورهای محاصره‌کننده علیه قطر مطرح می‌کنند تنها برای ایجاد توجیه جهت تحقق اهداف بزرگتر دیگری است که با آینده منطقه و مردم آن بازی می‌کند.

الرمیحی گفت: گزینه نظامی نقض قوانین بین المللی و تمام منشورهای سازمان ملل درباره حل اختلافات از طریق مسالمت‌آمیز است. همچنین نشان دهنده سیاست ماجراجویی غیر مسئولانه‌ مشابه آن چیزی است که منطقه را اوایل دهه ۹۰ قرن گذشته به بی ثباتی کشاند.

فارن پالسی در گزارشی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ششم ژوئن ۲۰۱۷ و همزمان با شروع بحران شورای همکاری خلیج فارس در تماس تلفنی با ملک سلمان پیشنهاد وی برای حمله به قطر را رد کرد.

سال ۲۰۱۷ عربستان، مصر، امارات و بحرین، قطر را به حمایت از تروریسم متهم و این کشور را تحریم کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها