رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507718

توصیه‌هایی برای دوران پسا ازدواج/ قرار نیست حال و هوای نامزدی ابدی باشد!

ساعت24-در روزهای جوانی، ما مستعد غرق شدن در انواع رویاها و برخوردهای بیش از حد احساسی پیش از ازدواج هستیم. اما نکته اینجاست که پایان شاد فیلم‌ها نباید ما را گمراه نکند و باعث شود پس از رسیدن به مرد یا زن ایده‌آل خودمان، اهمیت حفظ بنای زندگی مشترک را با فراز و نشیب‌هایی که ممکن است داشته باشد، دست‌کم بگیریم. شاید به این باور هم رسیدیم که ازدواج ترکیبی است از سعادت، تنگناها، تلاش، معجزه، هماهنگی و تفاهم همسران .

ازدواج
یکی از شیرین‌ترین اتفاقات زندگی پیوند زناشویی است که دو انسان از دو جنس، دو سبک تربیتی، دو خلق و خو، دو دیدگاه، دو چشم‌انداز، با مهارت‌های اجتماعی و مهارت‌های ارتباط‌گیری متفاوت فرصت در کنار هم بودن و شروع زندگی دو نفره‌ای در کنار هم را پیدا می‌کنند. سؤال و تحقیق و گفتگوهای دو جانبه برای شناخت بیشتر طرفین از هم، جزو مقدمات ضروری پیش از ازدواج است. ولی پس از انجام مراسم شرعی و عرفی پیوند زناشویی، پرده‌ای دیگر از زندگی، این بار به شکل دو نفره به روی زوجین گشوده می‌شود.

همسران موفق تلاش می‌کنند این مرحله را نیز همانند دوره پیش از ازدواج، شاد، آرام، پراز تفاهم و دارای تعاملات مناسب نگهدارند و مسبب رشد و تعالی یکدیگر در مرحله نوینی از زندگی خود شوند.در واقع یک اجتماع دو نفره که صبر، سعه‌صدر، علو تبع، گذشت و متانت، عشق ماندگار، درک متقابل، شجاعت،مدیریت، ارتباط‌گیری، تعهد و خلق و خوی و...هر یک از طرفین به مرحله آزمون عملی گذاشته می‌شود. حال که دوران به یاد ماندنی نامزدی سپری شده، پایانِ رُمانتیک داستانِ رسیدن به فرد مورد علاقه، نباید ما را از واقعیت‌ها، تعهدات جدید زندگی و مسئولیتی که در قبال هم خواهیم داشت، غافل کند و حواس‌مان به موضوعات و ابهاماتی که در زندگی مجردی مطرح نبود، اما حالا باید تجربه کنیم، باشد.

در روزهای جوانی، ما مستعد غرق شدن در انواع رؤیاها و برخوردهای بیش از حد احساسی پیش از ازدواج هستیم. اما نکته اینجاست که پایان شاد فیلم‌ها نباید ما را گمراه نکند و باعث شود پس از رسیدن به مرد یا زن ایده‌آل خودمان، اهمیت حفظ بنای زندگی مشترک را با فراز و نشیب‌هایی که ممکن است داشته باشد، دست‌کم بگیریم. شاید به این باور هم رسیدیم که ازدواج ترکیبی است از سعادت، تنگناها، تلاش، معجزه، هماهنگی و تفاهم همسران. زندگی متأهلی بخشی از حیات ماست. مانند به دنیا آمدن، بزرگ شدن، پیر شدن، تحصیل کردن یا کار کردن. البته مقصود این نیست که به زندگی زناشویی مثل یک پروژه کاری سخت یا آسان نگاه کنیم. بلکه زوجین جوان در راستای تحکیم زندگی مشترک‌شان باید نکاتی را به یاد داشته باشند. موارد و موضوعات بسیاری در مورد ازدواج وجود دارد که در آغاز زندگی مشترک برای ما مثل یک راز می‌ماند؛ بنابراین بسیاری از جوانان- شاید با سهل‌انگاری ناخواسته‌ای- وارد یک پیوند زناشویی شوند و زمانی بفهمند زندگی متأهلی مختصات و چارچوب‌های خاص خود را دارد که در شرایط ناخوشایندی قرار گرفته باشند و شاید راه برگشتی وجود ندارد. پس اصلح این است که با مطالعه،مشورت، ارتباط‌گیری صحیح زوجین و گفت‌وگوی دو طرفه تا جایی که می‌شود تجربه تلخ ناشی ازآزمون و خطا در زندگی زناشویی را کاهش داد. این طور نیست؟ توجه کنید که در ازدواج همه چیز به رنگ رنگین‌کمان و گل‌های رز رقصان نیست. ازدواج جنبه‌های تازه بسیاری دارد که بهتر است آن‌ها را از قبل از رفتن زیر یک سقف بدانید.

وقتی زندگی مشترک آغاز می‌شود، برخلاف دوران نامزدی، خیلی چیزها تغییر می‌کند و فرصت کمتری برای بیرون رفتن‌های شبانه یا در ایام تعطیل خواهید داشت. شاید مکالمات پرشور و رؤیاپردازانه مانند گذشته اتفاق نیفتد. طبیعی است. این چیزی نیست که شما نگران آن باشید. در حالی که داشتن برنامه تفریح و تفنن در زندگی با همسرتان خوب است، اما لزوماً پس از برگشت از کار یک الزام نیست.گاهی اوقات به خانه می‌روید و از کار روزانه خسته و کلافه‌اید.تنها کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که در رختخواب دراز کشیده و کمی بخوابید. به مرور مسائل یا اختلاف سلیقه‌هایی که قدرت رابطه شما را می‌سنجد، ظهور می‌کنند. رابطه شما با بسیاری از آزمایشات و صورت مسئله‌های جدید روبه‌رو خواهد شد، ممکن است کمی غافلگیر شود. با این حال، شما باید اطمینان حاصل کنید که پیوند شما به اندازه کافی قدرتمند هست که تحمل هرگونه مانعی که سر راه تان قرار بگیرد، را دارد. نگران نباشید. پویایی رابطه شما برای پیشبرد زندگی کافی خواهد بود. برای دوام ازدواج مهارت‌هایی لازم است. خودمدیریتی، ارتباط‌گیری، آگاهی اجتماعی، نقدپذیری و... گاهی ازدواج به آسانی قایقرانی در یک رود آرام نیست. ازدواج جنبه‌های جدی یا چالش‌برانگیز زیادی دارد و شما مجبور خواهید شد در طول دوره زناشویی خود با همه آن‌ها روبه‌رو شوید و به آن‌ها رسیدگی کنید. موضوعاتی که در مجردی محلی از اعراب نداشتند، اما اکنون در مسیر شما قرار می‌گیرند. عشقِ بدون اندیشه یک نیروی محرک دائمی نخواهد بود. در بعضی مواقع، از خودتان سؤال می‌کنید که آیا عشق شما آن‌قدر واقعی است یا اینکه آیا آن‌قدر قدرتمند هست که بتواند شما را از هر مشکلی که مجبور هستید با آن روبه‌رو شوید، عبور دهد؟ با مشاهده برخی رفتارها، ممکن است دوباره این فکر به ذهن‌تان خطور کند که درباره همسرتان چه احساسی دارید؟ بدانید که این شبهات و تردیدها طبیعی است و می‌توانند حتی به درون قوی‌ترین پیوندهای ازدواج هم نفوذ کنند. بعضی اوقات ممکن است کارها بسیار دشوار و عرصه بر شما تنگ شود. ممکن است بخواهید تسلیم شوید، اما باید بتوانید با وسوسه‌های موج منفی مقابله کرده و ادامه دهید.

با بزرگ شدن در کنار یکدیگر، افراد مختلفی خواهید شد. شما تغییر خواهید کرد. تغییر تنها پدیده ثابت در زندگی است. شما همان افرادی که بودید نخواهید ماند و این طبیعی است. نکته ازدواج پیدا کردن کسی است که در کنار هم و با افزایش سن بتوانید رشد کرده و پخته‌تر شوید. برخی از آزادی‌های قبلی خود را از دست می‌دهید. زندگی شما دیگر کاملاً مال خودتان نیست و باید خود را با شرایط جدید تطبیق دهید و رفتار و کردار خود را تعدیل کنید. برای خانه قوانینی تعیین می‌شود. باید توجه داشته باشید که حالا زندگی خود را با شخص دیگری به اشتراک گذاشته‌اید که برای تقویت تعادل و هماهنگی در خانواده باید اصولی را رعایت کنید. داشتن روابط با دوستان کمی محدودتر می‌شود. حد و حدود رابطه، بسته به نوع همسری که دارید، می‌تواند متفاوت باشد. با این وجود، بسیاری از مردان و زنان از غیبت طولانی یا نامعقول همسر خود در منزل ناراحت می‌شوند. به هر حال همسران به عنوان بهترین دوست باید در کنار هم باشند و به هم خدمت کنند. همسرتان شریک زندگی شماست و وقتی بداند شما در زندگی خود به دنبال جلب توجه دیگران هستید، به او آسیب می‌رسد. زندگی عاطفی شما فراز و نشیب‌هایی را تجربه خواهد کرد ولی قرار نیست همیشه هیجان انگیز باشد. زندگی متأهلی، مانند سنگ آسیابی است که باید هر روز به کار مشخصی ادامه دهد. بله، زمانی هیجان و تنوع وجود خواهد داشت، اما مسئولیت‌های روزمره هرگز تمام نخواهند شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها