رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507726

هشدار ائتلاف الفتح درباره تلاش آمریکا برای تجزیه شمال عراق

ساعت24-عضو ائتلاف پارلمانی الفتح عراق هشدار داد که آمریکا در پی ایجاد یک کشور کُرد در شمال عراق و در نتیجه تجزیه این کشور است.

laquo;غضنفر البطیخ» عضو ائتلاف پارلمانی الفتح عراق از تلاش ایالات متحده آمریکا برای تجزیه این کشور انتقاد کرد.

البطیخ به پایگاه خبری المعلومه گفت که آمریکا از زبان «جان بولتون» مشاور پیشین دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، پیام‌های جدیدی به کشورهای منطقه و عراق ارسال کرد.

وی بر این باور است که پیام آمریکا درباره آینده عراق و تشکیل یک کشور کُرد در شمال عراق است.

این نماینده عراقی تصریح کرد که «آمریکا می‌خواهد این کشور نوپا و جوان، سنگ‌بنای خاورمیانه و از همپیمانان نزدیکش باشد».

البطیخ در پایان خاطر نشان کرد که «تشکیل یک کشور کُرد، برای کشورهای منطقه خطرناک است... کُردها همچنان بر این باورند که این رؤیای مداوم، فقط با حمایت آمریکا و انگلیس محقق خواهد شد».

بولتون اخیرا با حمایت علنی از تجزیه عراق، آن را سودمند دانست و از کردها خواست تا برای مرحله پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده باشند.

بولتون سپس تصریح کرد: «کردها بارها برای تشکیل کشورشان تلاش کرده و هربار نیز به عقب بازگشته‌اند. اکنون قانع شده‌ام که تجزیه عراق مفید است. آمریکا حداقل باید کشور کردی در کردستان عراق را به رسمیت بشناسد. اما مسأله دشوارتر به کردهای دیگر کشورهای منطقه مربوط می‌شود و به نظر من آمریکا باید با این مسأله به صورت استراتژیک برخورد کند؛ چرا که ممکن است نتیجه آن بسیار مهم و مثبت باشد».

او با انتقاد از عدم حمایت دولت ترامپ از جدا شدن منطقه کردستان از عراق، گفت که اشخاصی در وزارت خاجه آمریکا در آن زمان تجزیه عراق را قبول نداشتند یا اینکه نمی‌خواستند به این حقیقت اقرار کنند که عراق در عمل تجزیه شده به حساب می‌آید

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها