رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507738

روحانی: باید در مبارزه با کرونا یک مسیر اعتدالی در نظر بگیریم/یک عده نامه مینویسند چرا می خواهید محدودیت ها را زیاد کنید /محدودیت‌های شدید دیگر امکانپذیر نیست

ساعت24-رییس جمهوری با بیان اینکه زمان پایان کرونا مشخص نیست، گفت: باید یک مسیر اعتدالی در مبارزه با کرونا را در نظر بگیریم نه می‌توانیم فعالیت را کامل تعطیل کنیم و نه می‌توانیم مانند گذشته عمل کنیم. ادامه محدودیت های شدید امکان پذیر نیست.

روحانی
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از انفاق مومنانه مردم در سراسر کشور اظهارداشت: یکی از ویژگی‌های امیرالمومنین دستگیری از فقرا و انفاق است، مردم هم همان راه امیرالمومنین را رفتند.

وی افزود: ممکن است در ایام محرم شکل نذورات مردم تغییر کند. از نظر بهداشتی این موضوع باید رعایت شود هم تبرک است و هم کمک به کسانی است که از آنها دستگیری می‌شود.

رییس جمهوری با تشکر از مردم در استانها برای رعایت محدودیت‌های بهداشتی در مرحله اول شیوع کرونا گفت: در مرحله دوم کادر پزشکی و درمانی ما مجاهدت شبانه روزی انجام داد و فداکاری کرد و در مرحله سوم همه مسوولین در رده‌های مختلف و آنان که امر نظارت را بر عهده دارند و بار را بر دوش گرفتند و الحمدالله وقتی آدم در این نمودارها استان‌ها را می‌بیند که از پیک پایین می‌آید و شیب به سمت پایین پیدا می کنند خوشحال کننده است.

وی با بیان اینکه از اوایل مرداد ماه تغییر محسوسی ایجاد شده گفت: ان شاء الله امیدواریم تا پایان مرداد باز شاهد روزهای بهتری با کمک مردم باشیم همان طور که در سایه تلاش مردم و مراعات آنان که در این جلسه مطرح شد یک وقتی مراعات مردم ۷۷ درصد بود که در سایه آن ما شاهد این بودیم که در آمار فوتی‌ها از سه رقمی به دو رقمی برسیم. از مراعات ۷۷ درصد به ۱۷ درصد رسیدیم. وقتی نزول پیدا کرد و مردم سهل گرفتند دچار یک موج شدیم

روحانی افزود: البته در کشورهای دیگر هم این موج دوم را کاملا مشاهده می کنیم آنجا هم دستورالعمل‌هایی بوده خوب مراعات کردند. یکی از کشورهای اروپایی که می خواست اختیار قرنطینه بار دوم را از پارلمان بگیرد آزاد کرده بود اعلام کرد که توریست‌ها بیایند ولی با فشار چند روزه ناچار شد دوباره محدودیت ها را تشدید کند.

رییس جمهوری یادآورشد: بنابراین تقریبا می‌بینیم در جاهای دیگر هم با موج دوم گرفتار شدند ما هم با موج دوم روبه رو شدیم شاید این بالا و پایین رفتن مربوط به اعمال خودمان می‌شود چه ما مسوولان، چه مردم ما، آن جا که همه رعایت کنیم با ثبات مواجه می شویم. تا وقتی مراعات‌ها رها و عادی می‌شود دوباره پیک بالا می رود و ما را گرفتار می‌کند. هر چه است تخت و پزشک و پرستار ما محدود است

وی تاکید کرد: این فشار روانی کار بر کادر درمانی فشار خسته کننده ای است وقتی می بینند مرتب تخت‌ها پر است تا وقتی می‌بینند سی درصد تخت ها خالی شد خود این به همه نشاط می دهد و آثار کار خود را می‌بینند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها