رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507754

جزئیات برگزاری امتحانات تابستانی دانش آموزان/امتحانات کدام پایه ها حضوری برگزار می شود؟

ساعت24-رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری امتحانات تابستانی مدارس را تشریح کرد.

خسرو ساکی درباره برگزاری امتحانات مختلف مدارس در تابستان اظهارکرد: با توجه به اینکه در شرایط کنکونی بناست سال تحصیلی از ۱۵ شهریور ماه برگزار شود، امسال امتحانات از ۲۲ مرداد ماه تا ۱۳ شهریورماه با رعایت تمامی پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امتحانات دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم که در امتحانات خردادماه حدنصاب قبولی کسب نکرده یا غیبت موجه داشتند همانند خردادماه با مسئولت معلم و مدیر مدرسه به شکل غیرحضوری برگزار خواهد شد. یعنی معلم و شورای مدرسه و ... می‌توانند تصمیم بگیرند از شیوه های مختلف آزمون های آنلاین و کارگروهی و خلاصه نویسی، پروژه های فردی و گروهی و ... به انتخاب خودشان امتحانات برگزار کنند.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: امتحانات دانش آموزان پایه نهم به صورت حضوری است و هر مدرسه ای سوالات را طرح و اجرا و اعلام نتیجه می کند. بازه زمانی برای امتحانات داخلی مشخص شده که هر مدرسه برای امتحان داخلی برنامه خودش را تنظیم کرده و امتحانات را برگزار کند.

ساکی افزود: بنابراین امتحانات نهم به صورت حضوری برگزار می‌شود و مدل امتحانات هم اینطور است که هر مدرسه خودش سوالات را طرح کرده و آزمون را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه امتحانات پایه دوازدهم، سوم و پیش دانشگاهی هم به صورت حضوری و با برنامه ای در سراسر کشور برگزار می شود، گفت: در برگزاری تمامی آزمون ها رعایت پروتکل ها مد نظر نظر است و شیوه طراحی سوالات مانند امتحانات خرداد ماه است.

ساکی در مورد شیوه برگزاری امتحانات برای دانش آموزان پایه دوازدهم نیز گفت: دانش آموزان پایه دوازدهم در این نوبت نیز به سؤالاتی پاسخ می‌دهند که در دو بخش طراحی ‌شده است، بخش اول از۸۰ درصد تدریس حضوری، ۱۶نمره سؤال طراحی‌شده که پاسخگویی به آن‌ها الزامی است و ۲۰ درصد هم مربوط به سوالات بخش حضوری و غیرحضوری است که دانش آموزان به دلخواه می‌توانند به آن پاسخ دهند.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات جهش تحصیلی نیز گفت: امتحانات جهش تحصیلی برابر ضوابط برگزار خواهد شد و متقاضیان باید به واحد آموزشی محل تحصیل مراجعه و ثبت نام کنند. این آزمون ها نیز توسط خود آموزشگاه و به شکل حضوری برگزار می شود.

نحوه برگزاری امتحانات جهش تحصیلی

چگونگی و شرایط تغییر رشته

وی با بیان اینکه زمان برگزاری امتحانات از ۲۲ مرداد تا ۱۳ شهریورماه است، درباره برگزاری امتحانات جهش تحصیلی نیز گفت: این امتحانات برای دوره ابتدایی و پایه هفتم تا نهم یعنی دوره متوسط اول امکان پذیر است که البته ضوابط و شرایط خاص خودش را دارد.

ساکی درباره درخواست دانش آموزان برای تغییر رشته نیز گفت: تغییر رشته و شاخه هم باید در همین بازه زمانی انجام شده و متقاضیان باید به محل تحصیل مراجعه کنند، در آن شرایطشان بررسی شده و در آزمون‌های حضوری آموزشگاه از آنان آزمون به عمل می آید.

وی با اشاره به شرایط تغییر رشته افزود: شرط ، حد نصاب نمره در پایه نهم است اما دانش آموز باید در هدایت تحصیلی دوره متوسطه اول نیز آن رشته را آورده باشند وگرنه کسی که در پایه متوسط اول احراز نکرده نمی تواند در پایه دهم به یازدهم، متقاضی تغییر رشته شود.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی نیز اظهار کرد: پروتکلهای بهداشتی در حوزه آزمون رعایت شده و تاکید کرده ایم که در محل های برگزاری آزمون حتما باید تهویه مناسب، فاصله حداقل 2متری میان دانش آموزان و الزام به استفاده از ماسک رعایت شود. مسئولان حوزه ها نیز موظف هستند که از ازدحام در محل ها جلوگیری کرده و نیز محل برگزاری آزمون ضدعفونی شود. ما هم نظارت مستمر خواهیم داشت.

آزمون بزرگسالان و آموزش از راه دور چگونه برگزار می شود؟

ساکی در مورد برگزاری آزمون بزرگسالان و آموزش از راه دور گفت: این آزمون ها نیز به همین شکل و در همین بازه زمانی طبق آیین نامه ها و ضوابط انجام خواهد شد و متقاضیان پس ازمراجعه به مدرسه و انجام ثبت نام از کل کتاب برایشان سوال طراحی می شود اما با توجه به اینکه آنان در سنوات پیشین درس ها را حضوری سپری کرده اند، دیگر برای این افراد سهمیه ۸۰ درصد و۲۰ درصدی حضوری و غیرحضوری نیست و تمام سوالات از کتاب طراحی می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها