رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507756

صعود بیش از ۴۳ هزار واحدی شاخص بورس

ساعت24-بازار سرمایه هفته جاری را با چراغ سبز آغاز کرد و شاهد صعود بیش از ۴۳ هزار واحدی شاخص بورس بودیم.

معاملات بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۴۳ هزار و ۸۸۵ واحد صعود رقم دو میلیون و ۸۷ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۱۳۴۳ واحد صعود کرد و به رقم ۵۳۳ هزار و ۲۰۰ واحد رسید.

معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۶۹ هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین و بانک تجارت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند.

سرمایه‌ گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌ گذاری گروه توسعه ملی، بانک تجارت، ملی صنایع مس ایران، بانک صادرات و گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو نمادهای پربیننده بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز ۳۷۱ واحد صعود و رقم ۲۱ هزار و ۴۹۴ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۸۱۷ معامله به ارزش ۷۲ هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال انجام شد. سنگ آهن گوهر زمین، سهامی ذوب آهن اصفهان، سرمایه‌ گذاری صبا تامین، شرکت آهن و فولاد ارفع، بانک دی و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی مارون نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

لیست نمادهای پربیننده این بازار از سهامی ذوب آهن اصفهان، بانک دی، پتروشیمی تندگویان، صنایع ماشین‌های اداری ایران، س. توسعه و عمران استان کرمان، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی و فولاد هرمزگان جنوب تشکیل شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها