رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507776

ممنوعیت مسافرت کرونایی ها/ گزارش نهایی بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی اعلام میشود

ساعت24-وزیر راه و شهرسازی از ممنوعیت مسافرت و جابجایی مسافران مبتلا به ویروس کرونا و برخورد با آنها در صورت تخطی از آن خبر داد و گفت: بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی و نتایج آخرین بررسی های صورت گرفته انجام گرفته و به زودی اعلام می شود.

محمد اسلامی در حاشیه جلسه تودیع و معارفه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اگر بیماران کرونایی بیماری خود را افشا نکنند و اقدام به جابجایی و مسافرت کنند مرتکب جرم شده و با آنها برخورد می شود. چرا که هر گونه مسافرت و جابجایی بیماران کرونایی ممنوع است.

وی افزود: در فرودگاه ها و دیگر پایانه های مسافری ریلی و جاده ای تب سنجی لازم از آنها صورت می گیرد و اگر نشانه ای از کرونا داشته باشند اجازه ورود به فرودگاه و سفر با وسایل حمل و نقل عمومی از جمله هواپیماها را ندارند، از سوی دیگر همه مسافران و حتی استقبال کنندگان به هنگام ورود به فرودگاه ها بایستی ماسک داشته باشند و اگر کسی همراه خود ماسک نداشت باشد مراکزی در آنجا تعبیه شده که ماسک و دیگر ملزومات بهداشتی مانند مواد ضدعفونی کننده به مسافران عرضه می شود. همچنین در دیگر وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس نیز حداقل نفرات و مسافران سوار می شوند و نکات بهداشتی را رعایت می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا در جلسه تودیع و معارفه تجمع زیادی بود و تعداد نفرات زیادی حضور پیدا کردند گفت: سعی کردیم حداقل زمان را در برگزاری این جلسه داشته باشیم و تعداد نفراتی که در این جلسه حضور پیدا می کنند نیز نظارت کردیم تا فاصله گذاری اجتماعی و دیگر نکات را رعایت کنیم. همچنین همه از ماسک استفاده کردند و تذکرات لازم را در این زمینه دادیم.

اسلامی درباره آخرین وضعیت بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی اینگونه پاسخ داد که اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری به صورت ساده و دقیق همه مسائل را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و در این اطلاعیه اعلام شده است همچنین آزمایش های لازم صورت گرفته و اطلاعات جعبه سیاه هواپیما بازخوانی و تطبیق داده شده و دانلود اطلاعات و تحلیل جمع بندی آن را انجام دادیم که به زودی با همکاری اوکراین آن را منتشر خواهیم کرد اما اینگونه نیست که دیگر کشورها مانند کانادا بیانیه بدهند و ما هر طور که آنها می خواهند عمل کنیم. ما بر اساس انکس ۱۳ این کار را انجام داده ایم و نتایج آن را منتشر خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه چرا رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تغییر کرد و اگر اعتقاد دارید که پرونده های تشکیل شده درباره ایشان و سازمان هواپیمایی صحت ندارد چرا کارشکنان را اخراج نکردید و این تغییر صورت گرفت، گفت: ما بر اساس ضرورت های خودمان تغییر و تحولات را انجام داده ایم و با تاکیدی که رئیس جمهور بر ایجاد انضباط بیشتر و ایمنی بالاتر در حوزه هوایی داشتند این کار را انجام داده ایم که البته انتظار همه این است که با تعامل همه و جامعه کارشناسان تحول اساسی در راستای توسعه صنعت هوایی ایجاد شود.

اسلامی افزود: ممکن است پرونده ای در میان باشد که دستگاه نظارتی یا ابهامی در آن وجود داشته باشد که اگر اینگونه باشد ما نیز به عنوان اولین نفر این مسئله را پیگیری کرده و برخورد می کنیم اما درست نیست که با آبروی اشخاص بازی شود و با مسائل شخصی و نفوذ پرونده سازی شکل بگیرد و وقتمان را تلف کنیم.

البته وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: پرونده های تشکیل شده علیه هواپیمایی کشوری و رئیس آن پایه کارشناسی ندارد و اینگونه نیست. بنابراین باید مراقب باشیم تا در این موضوعات از مسیر اصلی خارج نشویم و خود را درگیر آدرس های غلط نکنیم.

وی همچنین درباره امنیت در فضای هوایی کشور گفت: آسمان ایران امن ترین آسمان در میان کشورهای منطقه است اما شیطنت هایی با مداخله استکبار جهانی صورت می گیرد که وانمود کنند آسمان ایران امنیت ندارد و از آن استفاده نکنند. از سوی دیگر یک شرکت انگلیسی را به کار گرفته اند تا مسیر هوایی جدیدی در کنار مسیر هوایی ایران ایجاد کند و با تبلیغ جذابیت های قیمتی مسیر هوایی ایران را برای پروازهای عبوری حذف کنند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: گرچه کاهش پروازها عموما متاثر از شیوع ویروس کروناست اما همواره بیانیه داده ایم و اعتمادسازی کرده ایم که آسمان ایران امن است و هیچ مشکلی ندارد.

اسلامی همچنین درباره آخرین وضعیت تسهیلات بانکی کرونایی به بخش حمل و نقل گفت: حدود ۲۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت های مختلف در نظر گرفته شده است که آنها تشکیل پرونده داده اند و بخشی از این شرکت ها تسهیلات خود را دریافت کرده اند و بخشی دیگر نیز در حال دریافت آن هستند اما باید به این نکته توجه کنیم که تعدیل نیروی انسانی نباید در این مجموعه ها صورت گیرد و اعطای تسهیلات به این شرط اتفاق افتاده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها