رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507777

واردات هواپیما در دوران تحریم/ راه‌اندازی پرواز آلمان در انتظار مجوز

ساعت24-رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به واردات تعداد زیادی هواپیما در ایام تحریم به کشور اظهار کرد: رایزنی‌های مختلف صورت گرفته و مجوز پرواز آلمان را برای ایران‌ایر گرفته‌ایم اما منتظر مجوز وزارت بهداشت این کشور هستیم.

تورج دهقانی‌زنگنه در مراسم تودیع و معارفه خود گفت: صنعت هوایی از اوایل اسفندماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار بحران خطیری شده و صادقانه باید گفت که چشم‌انداز روشنی هم برای خروج از آن نداریم، چرا که ایکائو در ابتدا اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ از این بحران عبور می‌کنیم اما بعدا آن را اصلاح کرد و گفت: در سال ۲۰۲۴ از بحران خارج خواهیم شد.

وی با اشاره به این‌که پیش‌بینی‌ها درباره خروج از شیوع بحران کرونا دائما تغییر می‌کند، ادامه داد: در عین حال صنعت هوایی کشور دچار تحریم‌های ظالمانه‌ای بوده و آمریکایی‌ها هرچه در توان داشتند برای زمین‌گیر کردن صنعت هوایی کشور به کار گرفتند، اما به لطف متخصصان کشور روز به روز در این زمینه شکوفاتر شدیم و هم‌اکنون شاهدیم که در دوره تحریم، هواپیماهای زیادی وارد کردیم، شرکت‌های هواپیمایی تعطیل شدند و نیروهای زبده‌تری تربیت شدند که این به معنی پویایی صنعت هوایی کشور است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در حال حاضر با وجود تحریم‌ها تعمیرات هواپیما تا رده‌های بسیار سنگین انجام می‌شود و شرکت‌های دانش بنیان پیچیده‌ترین تجهیزات و قطعات این صنعت را تعمیر می‌کنند و می‌سازند.

دهقانی‌زنگنه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چه برنامه‌ای برای صنعت هوایی کشور دارید و آیا در زمینه‌ی مذاکره برای برقراری پروازهای خارجی کاری انجام شده است یا خیر، گفت: مجوزهای لازم برای پرواز به آلمان توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) را دریافت کرده‌ایم و تنها منتظر مجوز وزارت بهداشت این کشور هستیم و به محض این‌که مجوز بدهند پرواز به این کشور انجام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: همه هدف و اولویت ما ایمنی و رضایت مردم است و در حال رایزنی با شرکت‌های معتبر دنیا هستیم تا کیفیت پروازها را باید به جایی که باشد، برسانیم و به محض این‌که به توافق برسیم آن را اعلام خواهیم کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها