رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507778

لغو طرح ترافیک آلودگی هوا را افزایش داد؟

ساعت24-مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران توضیحاتی درباره تاثیر لغو طرح ترافیک در آلودگی هوا بیان کرد.

حسین شهیدزاده درباره تأثیر اجرا نشدن طرح ترافیک در آلودگی هوای شهر تهران، اظهار کرد: آلودگی هوا تابع یک متغیر نیست، تابع عواملی از جمله باد، دمای هوا، تابش خورشید و میزان تولید آلاینده های اولیه است.

وی ادامه داد: در تابستان آلاینده اصلی ازن است که در کنار تابش نور خورشید و دمای بالا تولید می شود مسلما اگر شرایط ثابت می ماند با بالا رفتن ترافیک که در مرکز شهر طی دو هفته گذشته شاهد آن بودیم، آلودگی ها هم بیشتر و وضعیت بدتر می شد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران تصریح کرد: در برخی روزها این اتفاق افتاد و به دلیل اینکه هفته گذشته متوسط دمای هوا کمتر از دو هفته گذشته بود کیفیت هوا بهتر بود. وقتی دما ۲ الی ۳ درجه کاهش می‌آید واکنش‌های شیمیایی در جو که ازن را تولید می کند نیز به شدت کاهش پیدا می‌کند بنابراین این مقایسه صحیحی نیست که بگوییم آلودگی کمتر یا بیشتر شده و باید همه عوامل را بررسی و اظهار نظر کرد.

وی افزود: اگر شرایط ثابت باشد بدون شک وقتی طرح ترافیک لغو می‌شود آلودگی هوا افزایش پیدا می کند اما اینکه در جو چه اتفاقاتی رخ می دهد، آیا ازن تولید می شود یا نه به عوامل دیگری از جمله دمای هوا، ابرناکی و سرعت باد بستگی دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها