رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507781

شورای همکاری خلیج فارس خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد

ساعت24-دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد.

شورای همکاری خلیج فارس (GCC) امروز (یکشنبه) در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به فرقه‌گرایی، خواستار عدم پایان تحریم تسلیحاتی ایران شد.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این شورا، «نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، در نامه‌ای به شورای امنیت خواستار تمدید قطعنامه ۲۲۳۱ مرتبط با محدودیت خرید و فروش تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران شد. طبق این قطعنامه محدودیت وضع شده که پنج سال است در ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) آتی پایان می‌یابد.

الحجرف در این نامه بار دیگر همچون مقامات سعودی ایران را به پخش سلاح در منطقه و حمایت از تروریسم و فرقه‌گرایی متهم کرد.

او همچنین ادعا کرد که ممانعت از فروش سلاح به ایران موجب ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد.

این نامه در شرایطی نوشته شده است که دولت آمریکا روز سه‌شنبه قطعنامه‌ای را که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رأی خواهد گذاشت.

چین و روسیه به صراحت اعلام کرده‌اند که این قطعنامه را وتو خواهند کرد؛ با این حال فارن‌پالیسی نوشته ممکن است کار اصلاً به نیاز به وتو هم نکشد زیرا زیرا واشنگتن احتمالاً از ۹ رأی لازم برای تصویب قطعنامه خود نیز برخوردار نیست.

تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران طبق مفاد برجام ۱۸ اکتبر سال جاری میلادی به پایان می‌رسد اما دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» تلاش ها برای جلوگیری از انقضای این تحریم‌ها را آغاز کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها