رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507804

یک بیماری ویروسیِ دیگر در چین

ساعت 24 - در شرایطی که جهان در تلاش برای مقابله با کروناویروس است، نگرانی‌هایی نسبت به همه‌گیری یک ویروس دیگر در چین که می‌تواند کشنده باشد، ایجاد شده است .

dir="RTL">به گزارش ایسنا، با شیوع یک ویروس جدید در چین و ابتلای چندین نفر به آن، کارشناسان به جهانیان نسبت به امکان شیوع آن هشدار داده‌اند.بیش از ۳۷ نفر در استان شرقی جیانگسوی چین در نیمه اول سال جاری میلادی (۲۰۲۰) به "ویروس SFTS" یا Dabie bandavirus مبتلا شدند. کمی بعد مشخص شد که ۲۳ نفر دیگر نیز در استان شرقی آن‌هوئی چین به این ویروس مبتلا شده‌اند.یک زن از نانجینگ، مرکز استان جیانگسو که به این ویروس مبتلا شده بود، علائمی مانند تب و سرفه را از خود نشان داد. پزشکان در بدن او افت لکوسیت، پلاکت خون مشاهده کردند. پس از یک ماه معالجه، وی از بیمارستان مرخص شد.تاکنون دست‌کم هفت نفر در استان آن‌هوئی و استان شرقی چه‌جیانگ چین جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند. SFTS که متعلق به دسته Bunyavirus است، ویروس جدیدی نیست. چین پاتوژن این ویروس را در سال ۲۰۱۱ میلادی جدا کرده است.ویروس‌شناسان معتقدند که این عفونت می‌تواند از طریق کنه به انسان منتقل شده و از انسانی به انسان‌ دیگر نیز انتقال یابد. بیماران می‌توانند ویروس را از طریق خون یا مخاط به دیگران منتقل کنند.

پزشکان ضمن هشدار نسبت به این موضوع که نیش کنه راه اصلی انتقال است، اعلام کرده‌اند تا زمانی که مردم محتاط باشند، موردی برای نگرانی نسبت به شیوع چنین ویروسی نیست.اولین مورد ابتلا به عفونت کروناویروس جدید در شهر ووهان چین در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی مشاهده شد و طی چند هفته در سراسر جهان گسترش یافت و یک فاجعه جهانی ایجاد کرد.بنابر گزارش نشنال هرالد ایندیا، از همین رو شیوع ویروس جدید دیگر در چین برای جهانیان نگران‌کننده بوده و کارشناسان بر این عقیده‌اند که کشورها باید نسبت به این ویروس احتیاط کنند تا مبادا باعث بروز همه‌گیری دیگری شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها