رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507811

دعوای چین و کانادا بر سر کلزا

ساعت 24 -قیمت بهای محصول کلزای کانادا به بالاترین نرخ طی دو سال گذشته رسیده و همچنان رو به افزایش است ومهمترین علت آن نیز اختلافات دیپلماتیک میان چین و کانادا پس از دستگیری وانژو منگ، دختر بنیانگذار شرکت هوآوی توسط کانادایی‌ها در شهر ونکوور آنهم بنا بر درخواست ایالات متحده آمریکا بوده است.

dir="RTL">به گزارش یورونیوز این بازداشت اگرچه بر تیرگی روابط پکن و اُتاوا افزوده اما از احتیاجات چین به کلزای کانادا کم نکرده است.چین از یک سال پیش مانع از صادرات مستقیم این محصول از کانادا به خاک خود شده، اما نتوانسته همزمان فکری برای اشتهای شهروندانش بکند. به همین دلیل چاره‌ای ندارد جز اینکه در کنار خرید بسیار محدود از کانادا، به سراغ واسطه‌هایی در کشورهای اروپایی و امارات عربی متحده برود.او حتی از کشورهایی همچون روسیه و استرالیا روغن کلزایی را می‌خرد که عمدتا با کلزای کانادا تهیه شده است.

به این ترتیب اگرچه صادرات مستقیم کلزا از کانادا به چین در ۱۱ ماه منتهی به ژوئن، نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۴۵ درصد کاهش یافته اما صادرات کلزای این کشور با سه برابر شدن میزان فروش به فرانسه و دو برابر شدن حجم محموله‌های ارسالی به امارات، در مجموع ۹ درصد رشد داشته است.قیمت بالای کلزا در بازارهای جهانی حتی باعث شده است که برخی از کشاورزان کانادایی از هم اکنون ۵۰ درصد از برداشت آیندۀ خود را پیش فروش کنند.کانادا بزرگترین تولید کننده کلزا در جهان است. کشاورزان این کشور در سال گذشته میلادی از راه کشت این محصول ۶ میلیارد و ۴۲ میلیون دلار آمریکا درآمد داشتند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها