رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507825

نماینده‌ ای که دلتنگ مجلس نمیشود /سیاووشی: مجلس یازدهم کارش را توفنده آغاز کرد اما...

ساعت 24-نماینده سابق مجلس می گوید: هنوز تلاش می‌کنم مشکلات و موضوعات افرادی که به بنده مراجعه می‌کنند را بر اساس تجربه کاری و فعالیتی که در حوزه قانونگذاری انجام داده‌ام، پیگیری کنم.

طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در «مجلس دهم» در گفتگویی در خصوص فعالیت‌های خود بعد از دوران نمایندگی و همچنین ارزیابی مجلس یازدهم، اظهار داشت: پس از دوران نمایندگی به امور شخصی خود در میان اعضای خانواده و به نوعی به امر «خانه‌داری» مشغول هستم.

وی ادامه داد: البته هنوز تلاش می‌کنم مشکلات و موضوعات افرادی که به بنده مراجعه می‌کنند را بر اساس تجربه کاری و فعالیتی که در حوزه قانونگذاری انجام داده‌ام، پیگیری کنم.

این عضو فراکسیون زنان مجلس دهم در پاسخ به این سوال که آیا اخبار و رویدادهای مرتبط با مجلس جدید را پیگیری می‌کند؟، بیان داشت: موضوعات مرتبط با مجلس یازدهم را همچون یک مخاطب عادی و از طریق اخبار و جراید پیگیری می‌کنم.

سیاوشی گفت: مجلس یازدهم کار خود را بسیار توفنده آغاز کرد، اما در پایان ماه دوم هنوز مصوبه‌ای از این نمایندگان مشاهده نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با بیان خاطره‌ای، یادآور شد: بنده به خاطر دارم که در مجلس دهم در همان دو هفته نخست، یک طرح نیمه کاره در حوزه زنان به صحن علنی ارسال و به تصویب نهایی رسید. در ماه دوم فعالیت نیز موضوع «قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک» با نظر نمایندگان تأیید شد.

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس دهم به دلیل تسلطی که بر مباحث مختلف داشتند و در مشاغل دولتی فعالیت کرده بودند، در همان سال اول ورود به مجلس توانستند بسیاری از موضوعات را پیگیری و حتی به نتیجه برسانند.

جو سنگینی علیه مجلس دهم وجود داشت

سیاوشی با ابراز تأسف از برخی نگاه‌ها نسبت به مجلس قبل، ابراز داشت: متاسفانه با این وجود فضای بسیاری بدی نسبت به مجلس دهم ایجاد و از هر جناحی به پارلمان دهم حمله شد.

وی در مواجهه با این پرسش که آیا این روزها احساس دلتنگی نسبت به فضای مجلس و کار پارلمانی دارد؟، اظهار داشت: بنده به دلیل روحیات درونی خود، زمانی که یک کار را به پایان می‌رسانم پرونده آن موضوع را می‌بندم و به سراغ کار جدید می‌روم. منظور بنده این نیست که این ویژگی شخصیتی من یک شاخصه مثبت است و یا منفی؛ بلکه بنده تلاش می‌کنم در گذشته سیر نکرده و نگاه خود را معطوف به آینده کنم.

وی ادامه داد: من فضای فعالانه کار در مجلس را دوست داشتم، زیرا از ابتدای صبح مشغول به فعالیت جدی می‌شدم، البته کار در مجلس به این دلیل که بنده را در مواجهه با مشکلات مردم قرار می‌داد، دردناک بود. زیرا یک نماینده زمانی که در ارتباط مستقیم با مردم و جامعه قرار می‌گیرد، بسیاری از مشکلات و دردها را از نزدیک لمس می‌کند.

ای کاش در کمیسیون حقوقی و قضایی حضور داشتم

سیاوشی در پاسخ به این سوال که اگر امروز در مجلس یازدهم حضور داشت، چه موضوعاتی را پیگیری می‌کرد؟، گفت: اگر امروز در مجلس یازدهم حضور داشتم، تلاش می‌کردم تا عضو کمیسیون «حقوقی قضایی» شوم. در مجلس دهم نیز این دغدغه را داشتم اما موفق نشدم.

وی ادامه داد: کمیسیون حقوقی قضایی مجلس بسیار تاثیرگذار است و از طریق آن بسیاری از مواد قانونی را می‌توان پیگیری کرد. متاسفانه در مجلس دهم این کمیسیون مهم فاقد نماینده «خانم» بود و همین موضوع باعث شده بود مواردی که به اصلاح قوانین حوزه زنان ارتباط داشت، به سختی پیش رود.

این نماینده پارلمان دهم تأکید کرد: به نظر من کمیسیون حقوقی و قضایی این امکان را ایجاد می‌کند که از طریق آن قوانین مرتبط با کودکان و زنان را تسهیل و در جهت اجرایی شدن آنها نیز تلاش کرد.

سیاوشی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه یک نگاه در بین برخی از نمایندگان وجود دارد که آنها تلاش می‌کنند در برخی از کمیسیون‌های شاخص حضور پیدا کنند و در نتیجه دو کمیسیون بسیار مهم «فرهنگی» و «حقوقی قضایی» با اقبال کمتری مواجه می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها