رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507843

بایدن در ۲ ایالت دیگر هم بر ترامپ غلبه کرد

ساعت 24- معاون اول رئیس جمهوری سابق آمریکا در نظرسنجی‌های دو ایالت پنسیلوانیا و ویسکانسین از رقیب خود رئیس جمهوری فعلی پیشی گرفت.

در آخرین نظر سنجی مشترک سی بی اس نیوز و یوگاو، رای‌دهندگان ثبت‌نام کرده می‌گویند که کارها در آمریکا مسیر بدی را طی می‌کنند با این حال، جو بایدن نامزد دموکرات عملکرد بهتری را نسبت به ترامپ درباره مدیریت کووید-۱۹ خواهد داشت.

در پنسیلوانیا، ایالت محل اقامت بایدن، معاون اول رئیس جمهوری سابق آمریکا با حدود ۴۹ درصد نسبت به ترامپ با حدود ۴۳ درصد پیشتاز است. همچنین بایدن در میان کسانی که مایل به رای دادن هستند، ۴۸ درصد شانس انتخاب دارد در حالی که این رقم برای ترامپ نزدیک به ۴۲ درصد است.

در هر دو ایالت‌ ویسکانسین و پنسیلوانیا، ترامپ به خاطر عملکردش در قبال کووید-۱۹ اقبال خوبی ندارد و تقریبا نزدیک به نیمی (۴۷ درصد) از ساکنان این دو ایالت می‌گویند جو بایدن در مقابله با گسترش ویروس کرونا عمکرد بهتری نسبت به ترامپ خواهد داشت. در پنسیلوانیا ۳۷ درصد هم می‌گویند که ترامپ کارکرد بهتری در این زمینه خواهد داشت در حالیکه این رقم در ویسکانسین حدود ۳۲ درصد است.

در ویسکانسین، بایدن به عنوان نامزدی دیده می‌شود که نیازها و نگرانی‌های رای‌دهندگان را بهتر درک می‌کند.(۴۴ درصد در برابر ۳۷ درصد)

همانند ایالت‌های دیگر، نگرش به کووید-۱۹ بیش از اقتصاد بر رای اثر دارد. در پنسیلوانیا، بایدن ۷۳ درصد آرای کسانی را به خود اختصاص داده است که نگرانی زیادی درباره کووید-۱۹ دارند در حالیکه ترامپ ۹۲ درصد آرایی را از آن خود کرده است که اصلا درباره کووید-۱۹ نگرانی ندارند.

اما آرای مدیریت اقتصادی در پنسیلوانیا به گونه‌ای دیگر است و ۴۶ درصد ترامپ را نسبت به ۴۵ درصد بایدن موفق می‌دانند. در ویسکانسین، ترامپ با حدود ۴۷ درصد آرای کسانی که معتقدند در اقتصاد عملکرد بهتری داشته است پیشتاز بایدن با ۴۳ درصد است.

در پنسیلوانیا، ۳۸ درصد رای‌دهندگان می‌گویند برگزیدن بایدن اهمیت دارد در حالیکه ۶۲ درصد آن را مهم نمی‌دانند. رای‌دهندگان در ویسکانسین هم بیش از پنسیلوانیا فکر می‌کنند که برگزیدن بایدن بیشتر اهمیت دارد به گونه‌ای که ۴۴ درصد آن را مهم و ۵۶ درصد آن را غیر مهم دانسته‌اند.

به علاوه، ۸۹ درصد رای‌دهندگان بایدن در ویسکانسین می‌گویند او نباید نشست‌های عمومی در ویسکانسین داشته باشد چرا که بسیار خطرناک است. اطلاعات هم حاکی از آن است که بایدن برای شرکت در کنوانسیون عمومی دموکرات‌ها در میلواکی این ایالت سفر نخواهد کرد.

در تضادی آشکار، طرفداران ترامپ درباره کارزارهای عمومی نامزد انتخاباتی‌شان نظر متفاوتی دارند. در ویسکانسین ۶۸ درصد از رای‌دهندگان به ترامپ می‌گویند او باید نشست‌های عمومی بیشتری را در ایالتشان برگزار کند.

در میان آنهایی که می‌گویند ترامپ بهتر از حد انتظار عمل می‌کند، ۹۰ درصد رای‌دهندگان در پنسیلوانیا می‌گویند که مدیریت اقتصادی ترامپ، ریاست جمهوری او را فراتر از انتظار می‌سازد در حالیکه ۶۱ درصد می‌گویند او تعامل بهتری داشته است.

در میان آنهایی که می‌گویند او بدترین عملکرد را داشته است، ۹۰ درصد شیوه تعامل او، ۸۹ درصد نحوه مدیریت کووید-۱۹ و ۸۸ درصد هم مسایل مرتبط به نژاد را زیر سوال برده‌اند.

در حالیکه رئیس جمهوری ترامپ همچنان نگرانی در مورد رای‌گیری پستی را مطرح می‌کند، نیمی از رای‌دهندگان در پنسیلوانیا (۴۹٪) و ویسکانسین (۵۲٪) می‌گویند که رای‌گیری پستی باید آسانتر شود. دموکرات‌ها در پنسیلوانیا (۵۲٪) و ویسکانسین (۶۲٪) می‌گویند که ترجیح می‌دهند در سال ۲۰۲۰ از طریق پست رای دهند، در مقایسه ۱۰ درصد جمهوریخواهان پنسیلوانیا و ۲۵ درصد جمهوریخواهان در ویسکانسین به این شیوه تمایل دارند.

همچنین بایدن نسبت به دموکرات‌های سال ۲۰۱۶، عملکرد بهتری درباره مردان و زنان سفیدپوست در ویسکانسین و پنسیلوانیا دارد. در پنسیلوانیا ۵۶ درصد از رای‌دهندگان سفیدپوست با مدارج دانشگاهی معاون اول رئیس جمهوری سابق آمریکا را در برابر ترامپ با ۳۶ درصد برگزیده‌اند. در ویسکانسین هم ۵۱ درصد سفیدپوستان بدون مدارج دانشگاهی ترامپ را بر بایدن با ۴۱ درصد ترجیح داده‌اند.

این نظر سنجی بین ۱۴ تا ۱۷ مردادماه امسال در بین یکهزار و ۹ نفر در ویسکانسین و یکهزار و ۲۲۵ نفر هم در پنسیلوانیا انجام شده است که برای رای دادن ثبت نام کرده‌اند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۱۳ آبان ماه امسال در سراسر این کشور برگزار خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها