رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507943

دژپسند علیه وزارت نفت

ساعت 24 -وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سهام پالایشی‌ها که قرار بود در دارادوم عرضه شود، به علت آماده نبودن دستگاه ذیربط (وزارت نفت) به صورت بلوکی یا شناور عرضه خواهد شد.

dir="RTL">‌در حالی که شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی علت لغو شدن عرضه صندوق دارا دوم در بورس را خواست وزیر اقتصاد برای لغو آن عنوان کرد و سازمان خصوصی سازی دلیل آن را عدم همکاری وزارت نفت در تاسیس صندوق مربط اعلام کرد،‌ دژپسند هم علت عدم عرضه دارادوم با موضوع پالایشی را آماده نبودن دستگاه ذیربط عنوان کرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سهام پالایشی‌ها که قرار بود در دارادوم عرضه شود، به علت آماده نبودن دستگاه ذیربط (وزارت نفت) به صورت بلوکی یا شناور عرضه خواهد شد.

فرهاد دژپسند در حاشیه اختتامیه مسابقه آثار کوتاه رادیویی، کار و تولید در پاسخ به این سوال که چرا سازمان خصوصی سازی عرضه دارادوم را منتفی اعلام کرده است؟ افزود: دستگاه مربوطه در روزهای اخیر اعلام کرد آمادگی نداریم بر این اساس، دارادوم به صورت بلوکی عرضه و اگر هم نتوانستیم، آن را شناور می‌کنیم. به گزارش خبرگزاری فارس، فرهاد دژپسند در همایش کار و تولید رادیو اقتصاد افزود: شعار راهبردی سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید تعیین شده است.وی اظهارداشت: سرمایه گذاری و بهره وری از محورهای اساسی برای تحقق جهش تولید است.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: تولید فقط به تولید کالامحدود نمی شود. وقتی صحبت از تولید به میان می آید منظور تولید کالا و خدمت توامان است. دژپسند بیان داشت: وقتی تولید کالا و خدمت در کنار هم قرار می گیرند الزامات تدقیق و توجه را بیشتر می‌کنند. وی ادامه داد: اگر می خواهیم تولید در کشور جهش داشته باشد باید به دو نکته بسیار مهم اول سرمایه گذاری و دوم استفاده بهینه از سرمایه های انباشت شده در عرصه فیزیکی، مالی و انسانی توجه کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در عرصه سرمایه گذاری، افزایش نرخ بهره برداری از تولید و افزایش بهره وری نکته ای که دغدغه ذهنی ماست، بحث تامین مالی است.وی افزود: تحریم ها از سال 91 تاکنون ساختار جدیدی پیدا کرده و در اندک سال ها رشد سرمایه گذاری در کشور مثبت بوده به عبارتی سه سال رشد سرمایه گذاری در کشور مثبت و بقیه سال ها منفی بوده است. دژپسند اظهار داشت: نرخ بهره برداری از تولید حول و حوش 50 درصد است، البته آمارها در این زمینه بسیار متفاوت است، چون رشته فعالیت‌ها متنوع است گاهی گفته می شود نرخ بهره برداری از تولید در کشور 45،47 تا 55 درصد است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها