رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 508077

شتاب شگفت انگیز شیوع کرونا در جهان

ساعت 24 -از اواسط ماه ژوئیه تاکنون، هر چهار روز یکبار یک میلیون نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان اضافه شده است. این در حالی است که در روزهای اول شیوع این ویروس ۹۴ روز طول کشیده بود تا تعداد مبتلایان به یک میلیون نفر برسد.

dir="RTL">در حالی که شیوع ویروس کرونا در جهان همچنان در حال گسترش است، تعداد مبتلایان به این ویروس بر اساس اعلام رسمی کشورها، از مرز ۲۰ میلیون نفر گذشت. این در حالی است که نیمی از این مبتلایان ساکن قاره آمریکا هستند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، همچنین تعداد کشته‌شدگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۷۳۳ هزار نفر رسیده است. از هر شش مبتلا به کووید۱۹ چهار نفر در کشورهای آمریکا و برزیل، که بیشترین مبتلایان را دارا هستند، به سر می‌برند.

در مجموع آمریکای لاتین و منطقه کارائیب اکنون دارای بیش از پنج میلیون ۶۰۱ هزار مبتلا به ویروس کروناست و بیش از ۲۲۱ نفر در این منطقه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.همچنین روند شیوع ویروس کرونا در هند همچنان نگران‌کننده است. در هفته‌ای که گذشت، این کشور بیشترین تعداد مبتلا به ویروس کرونا در جهان را با شناسایی بیش از ۴۰۰ هزار نفر داشته است.جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزلاند، پس از شناسایی مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در شهر آوکلند، دومین شهر بزرگ این کشور پس از ۱۰۲ روز، دستور قرنطینه شهر را صادر کرد.

پیشتر سیاست‌های موفقیت آمیز نخست وزیر نیوزلاند در مهار شیوع کرونا در این کشور مورد تمجید در سراسر جهان قرار گرفته بود. تدروس آدهانوم، رییس سازمان جهانی بهداشت در روز دوشنبه از چندین کشور از جمله نیوزلاند برای اقدامات شایسته در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تقدیر کرده بود.اما در اروپا، روند شیوع ویروس کرونا افزایشی شده است. مقام‌های اسپانیایی روز دوشنبه اعتراف کردند که نتوانسته‌اند شیوع ویروس کرونا در این کشور را «به طور کامل» مهار کنند.اسپانیا در دو هفته اخیر شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا بوده و در هفت روز گذشته ۶۵ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

در فرانسه نیز آمارها حاکی از شروع موج دوم شیوع ویروس کروناست. مقام‌های فرانسوی روز دوشنبه اعلام کردند که فقط در عرض سه روز شنبه، یکشنبه و دوشنبه گذشته، نزدیک به پنج هزار نفر به ویروس کرونا آلوده شدند.همچین در این مدت، ۱۶ نفر دیگر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند. بیشترین میزان آلودگی به ویروس کرونا در پاریس و شهر مارسی در جنوب فرانسه گزارش شده است. همزمان تعداد مبتلایانی که نیاز به بستری در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها را دارند، رو به افزایش است.

رادیو فرانسه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها