رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508349

پیش‌بینی آژانس بین‌الملل انرژی و بازهم کاهش قیمت نفت

ساعت 24- آژانس بین‌الملل انرژی و سازمان اوپک پیش‌بینی کرده‌اند که تقاضای نفت در جهان تا 9 میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد و همین عاملی برای کاهش قیمت طلای سیاه شد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز نفت برنت در بازارهای جهانی کاهش اندک 12 سنتی را تجربه کرد و هر بشکه از این نوع نفت به قیمت 45.31 دلار به فروش رفت. قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم 5 سنت افت داشت و به قیمت بشکه‌ای 42.62 دلار معامله شد. خبرگزاری رویترز نوشت امروز پنج‌شنبه قیمت نفت پس از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی درباره پیش‌بینی از تقاضای نفت در سال 2020 و همچنین محدودیت‌های بی‌سابقه سفرهای هوایی، کاهش یافت. البته آمارهایی مبنی بر کاهش میزان ذخایر نفت آمریکا تا حدود زیادی مانع از کاهش بیشتر قیمت شد.

نوربت راکر تحلیلگر بانک سوئیس گفت: «در حال حاضر بازار در آرامش هفته‌های تابستانی به سر می‌برد و ظاهرا از نوسانهای شدید قیمت اوایل امسال فعلا در امان استس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی خود از تقاضای نفت را در سال 2020 کاهش داده و گفته است کاهش مسافرت‌های هوایی به دلیل همه‌گیری بیماری کووید19، مصرف جهانی نفت را 8.1 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد. سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هم روز چهارشنبه اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت در سال جاری 9.06 میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد که این رقم بیشتر از رقم 8.95 میلیون بشکه در روز است که یک ماه پیش این سازمان پیش‌بینی کرده بود.

/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها