رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508388

استفاده از نفتکش‌های چینی در هند ممنوع شد

ساعت24-در بحبوحه تیرگی روابط میان دهلی نو و پکن، شرکتهای نفتی دولتی هند کرایه نفتکشهای متعلق به چین یا حامل پرچم چین برای واردات یا صادرات نفت و محصولات نفتی را متوقف کرده اند.

منابع آگاه به بلومبرگ اظهار کردند که کشتیهای متعلق به چین یا ثبت شده توسط این کشور اجازه ندارند برای واردات یا صادرات نفت و محصولات نفتی مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین شرکتهای نفتی دولتی هند قصد دارند از صادرکنندگان و شرکتهای بازرگانی نفت درخواست کنند برای تحویل نفت به آنها از نفتکشهای چینی استفاده نکنند.

خصومتی که اخیرا میان چین و هند که دو واردکننده بزرگ نفت در آسیا هستند، به وجود آمده، روابط تجاری میان دو کشور را تیره کرده است. روابط میان هند و چین همواره متزلزل بوده اما تنشهای مرزی که اخیرا میان دو کشور اتفاق افتاد، خشونت آمیزترین رویارویی در ۵۰ سال گذشته و از آخرین باری بود که چین و هند برای مشخص کردن حدود مرزی وارد جنگ شدند. هر دو کشور قدرتهای هسته ای هستند که این مسئله سازمان ملل متحد را نگران کرده و از دو کشور خواسته است حداکثر خویشتن داری را از خود نشان دهند.

تنشهای میان هند و چین در بسیاری از حوزه های بازرگانی منعکس شده و به گفته سازمانهای تجاری، واردات چین در بسیاری از بنادر هند برای بررسی بیشتر بدون هشدار قبلی نگه داشته شده اند.

با وجود این که غولهای نفتی هند از کشتیهای مرتبط با چین استفاده نخواهند کرد اما انتظار ندارند با اختلال بزرگی در تجارت نفت روبرو شوند زیرا استفاده آنها از کشتیهای چینی در هر حال محدود بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکتهای هندی کشتیهای چینی را عمدتا برای حمل گاز طبیعی مایع کرایه می کردند. اکثر نفتکشهای غیرهندی که شرکتهای نفتی استخدام می کنند با پرچم کشورهای لیبریا، پاناما یا موریتانی تردد می کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها