رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508402

توصیه‌های ضدکرونایی برای داوطلبان کنکور

ساعت24-کارشناس بهداشت معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مهمترین نکات و توصیه‌های ضدکرونایی برای داوطلبان کنکور را تشریح کرد.

مهندس مهدی کمری با بیان اینکه اولویت اول حوزه بهداشت در برگزاری کنکور، حفظ سلامت داوطلبان است، اظهار کرد: سرنوشت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی عده زیادی از جوانان کشور ما به آزمون‌های کنکور گره خورده، بنابراین باید با اتخاذ راهکارهای موثر از سوی متولیان و داوطلبان مراقب باشیم تا سلامت نسل جوان در جریان این آزمون‌ها به خطر نیفتد.

وی با اشاره به خطر استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، درباره نحوه تردد و ورود به جلسه به داوطلبان کنکور ۹۹ توصیه کرد: تا جایی که ممکن است از خودرو شخصی خود استفاده کرده تا درگیر مسایل حمل و نقل عمومی نشوید.

کارشناس بهداشت معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: اگر چنانچه از وسایل حمل و نقل عمومی همانند اتوبوس، مترو و یا تاکسی های اینترنتی استفاده می‌کنید حتما از ماسک و دستکش استفاده کرده و ژل ضدعفونی کننده و یا الکل همراه خود داشته باشید.

کمری با اشاره به اهمیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حوزه‌های امتحانی توسط داوطلبان و عوامل اجرایی خاطرنشان کرد: به صورت جدی از تجمعات بپرهیزید و فاصله حداقل یک متر و نیم را همواره با سایر داوطلبان و عوامل اجرایی رعایت کنید.

وی همچنین به خانواده‌های داوطلبان نیز توصیه کرد: یکی از نگرانی‌ها تجمع والدین اطراف حوزه‌های امتحانی است، تجمع والدین در اطراف حوزه امتحانی می‌تواند خطرآفرین باشد و این تجمع‌ها نه تنها هیچ سودی برای داوطلبان ندارد بلکه موجبات شیوع بیشتر بیماری را فراهم خواهد کرد.

کارشناس بهداشت معاونت امور بهداشتی دانشگاه در ادامه اهمیت استفاده از ماسک را یادآور شد و افزود: در طول ۳ تا ۴ ساعت آزمون داوطلبان باید از ماسک استفاده کنند و ماسک باید از نظر سایز نیز مناسب صورت فرد باشد.

وی گفت: بهتر است داوطلبان چند عدد ماسک همراه خود داشته باشند تا در صورت مرطوب شدن یا خراب شدن ماسک، بتوانند آن را تعویض کنند.

کمری توصیه کرد: بهتر است چند کیسه پلاستیکی همراه خود داشته باشید تا در صورت تعویض ماسک آن را در کیسه بیندازید.

کارشناس بهداشت معاونت امور بهداشتی، پرهیز از دست زدن به سر و صورت را مورد تاکید قرار داد و افزود: داوطلبان حتما وسایل حفاظت شخصی خود را همراه داشته باشند.

وی ضمن یادآوری این موضوع که استفاده از تلفن همراه در جلسه امتحان ممنوع است، گفت: از آنجائیکه آوردن کیف و تلفن همراه و سایر وسایل غیرضروری به داخل جلسه امتحان ممنوع است بنابراین داوطلبان تاجائیکه ممکن است از آوردن تلفن همراه و کیف خودداری کنند؛ چرا که در غیر اینصورت مجبور هستند این وسایل را به قسمت امانات تحویل داده و با توجه به شیوع پاندمی ممکن است مشکلات بعدی را در پی داشته باشد.

پرهیز از به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی با سایر داوطلبان و ترک محل به محض اتمام آزمون از دیگر توصیه های این کارشناس بهداشت معاونت امور بهداشتی دانشگاه بود.

وی با بیان این که احراز هویت داوطلبان در بیشتر موارد توسط اثر انگشت انجام می‌شود توضیح داد: بنظر می رسد بهتر است از روش دیگری برای احراز هویت داطلبان استفاده شود. ولی پیشنهاد می‌شود که حتما ماده ضدعفونی کننده و یا پد الکلی همراه داشته باشند.

وی گفت: وسایل شخصی خود را با سایرین به اشتراک نگذارید و پس از اتمام آزمون هر چه سریعتر محل آزمون را ترک کنید و به بحث و گفتگو درباره نحوه طراحی سوالات با سایر داوطلبان و سایر موارد نپردازید.

همراه داشتن مواد غذایی بصورت بسته بندی شده از دیگر توصیه های این کارشناس بهداشت معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها