رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508406

ظریف:‌ هیچ طرف خارجی نباید از فاجعه لبنان سو استفاده کند

ساعت24-وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با وزیرخارجه دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد که هیچ طرف خارجی نباید از فاجعه لبنان سواستفاده کند و دیکته‌های خود را به این کشور تحمیل کند.

laquo;محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز (جمعه)، با «شربل وهبه» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «المیادین»، محمد جواد ظریف ضمن تأکید بر همدردی ایران با دولت و مردم لبنان در پی فاجعه انفجار بیروت، گفت:‌ «در ارتباط با چشم‌انداز همکاری‌های ایران و لبنان درباره بازسازی و دیگر زمینه‌های حیاتی گفت‌و‌گو کردیم».

ظریف در ادامه گفت: «شرکت‌های خصوصی ایرانی در ارتباط با مسئله همکاری با لبنان جهت‌گیری مشابه دولت ایران دارند. ایران بر این باور است این مردم و دولت لبنان هستند که صلاحیت اتخاذ تصمیمات سرنوشت‌ساز را دارند و ایران در کنار این تصمیمات آزادانه خواهد ایستاد».

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد:‌ «همانطور که لبنان بر دشمن صهیونیست پیروز شد از این بحران نیز پیروزمدانه بیرون خواهد آمد. هیچ طرف خارجی نباید از فاجعه لبنان سواستفاده کند و دیکته‌های خود را به این کشور تحمیل کند».

در مقابل، شربل وهبه گفت:‌ «وزیر ظریف، همدردی ایران و ایستادگی این کشور در کنار لبنان را ابراز کرد».

وهبه ادامه داد: «امکان حمایت و کمک‌هایی را که ایران می‌تواند آنها را به لبنان ارائه کند، بررسی کردیم. پیشنهادها را برای بررسی دریافت خواهیم کرد و درباره آنها تصمیم خواهیم گرفت».

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شامگاه روز گذشته وارد بیروت شده بود، امروز، در پیام‌هایی جداگانه خطاب به همتای لبنانی و نیز دبیرکل حزب الله لبنان چهاردهمین سالروز پیروزی غرورآفرین مقاومت در جنگ ۳۳ روزه علیه متجاوزان صهیونیست را به دولت و ملت لبنان تبریک گفته بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها