رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508409

22 کشته و 4 مفقود به دنبال جاری شدن سیل در کره شمالی

ساعت24-فدراسیون بین‌المللی جوامع صلیب سرخ و هلال احمر گزارش داد جاری شدن سیل شدید در کره شمالی دست‌کم 22 کشته و 4 مفقود برجای گذاشته است.

فدراسیون بین‌المللی جوامع صلیب سرخ و هلال احمر به نقل از صلیب سرخ و کمیته مدیریت بحران کره شمالی اعلام کرد به دنبال جاری شدن سیل بعد از هفته‌ها باران موسمی شدید و غیرطبیعی، دست‌کم ۲۶ نفر در این کشور کشته و مفقود شدند.

آژانس خبری مرکزی کره شمالی اعلام کرد دست‌کم ۱۶ هزار و ۶۸۰ خانه و ۶۳۰ ساختمان عمومی بر اثر باران‌های سیل‌آسا تخریب شده یا زیر سیلاب رفته‌اند.

همچنین حدود ۴۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی آسیب دیدند و بسیاری از جاده‌ها، پل‌ها و مسیرهای ریلی هم دچار آسیب شدند. یک سد در نیروگاه هم خسارت دیده است.

به گزارش رسانه «کی‌بی‌اس» کره جنوبی، اتحادیه اروپا برای کمک به کره شمالی اعلام آمادگی کرده اما هنوز پیونگ‌یانگ به آن پاسخی نداده است. روزنامه «واشنگتن پست» هم نگرانی رهبر کره شمالی درباره اشاعه کرونا را عامل قبول نکردن کمک خارجی اعلام کرده است.

پیش از این یک اندیشکده آمریکایی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد که سایت رآکتور اتمی کره شمالی در سیلاب اخیر آسیب دیده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها