رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508412

سقوط 16.6 درصدی صادرات کره جنوبی

ساعت 24 -اقتصاد کره جنوبی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به دلیل کاهش صادرات و افت تولید، وارد عمیق‌ترین رکود خود در دو دهه گذشته شد.

بانک مرکزی چهارمین قدرت اقتصادی آسیا اعلام کرد، تولید ناخالص داخلی کره جنوبی در فاصله آوریل تا ژوئن ۳.۳ درصد کاهش پیدا کرده است. این شدیدترین انقباض اقتصادی این کشور از سه ماهه نخست سال ۱۹۹۸ تاکنون به شمار می‌رود.صادرات که نزدیک به ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی ۱.۴ تریلیون یورویی کره جنوبی را به خود اختصاص داده در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۶.۶ درصد سقوط کرده که این میزان افت از سال ۱۹۶۳ تاکنون بی‌سابقه بوده است.در همین حال، سرمایه‌گذاری در این کشور نیز در مدت مورد اشاره، ۲.۹ درصد کاهش یافته و بخش ساخت و ساز کره جنوبی نیز با کاهش ۱.۳ درصدی سرمایه‌گذاری مواجه شده است.

همزمان تولید کالا و خدمات در کره جنوبی طی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به ترتیب ۹ و ۱.۱ درصد کاهش یافته است.تنها نکته مثبت گزارش بانک مرکزی کره جنوبی، رشد ۱.۴ درصدی مصرف خصوصی در این کشور است که به لطف کمک‌های مالی دولت به مردم برای افزایش خرید لباس و گذراندن اوقات فراغت خود در رستوران‌ها حاصل شده است.دولت کره جنوبی تاکنون حدود ۲۷۷ تریلیون وون (۲۰۰ میلیارد یورو) به مبارزه با عواقب اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته است. پیش‌بینی تازه از چشم‌انداز اقتصاد جهانی؛ رکود کرونا چه زمانی به پایان می‌رسد؟هونگ نام-کی، وزیر دارایی کره جنوبی، روز پنجشنبه پیش‌بینی کرد که رکود اقتصادی کشورش در سه ماهه سوم سال به پایان برسد و اقتصاد کره جنوبی نیز همچون چین شاهد از میان رفتن سریع تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا باشد.با این حال کارشناسان معتقدند که اقتصاد کره جنوبی سال ۲۰۲۰ میلادی را با رکود ۰.۴ درصدی به پایان خواهد رساند که عمیق‌ترین رکود اقتصادی این کشور از سال ۱۹۹۸ تاکنون خواهد بود. البته صندوق بین‌المللی پول برآورد کرده که تولید ناخالص داخلی کره جنوبی در سال جاری با کاهش منفی ۲.۱ درصدی، رکوردی تاریخی را ثبت خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها