رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508732

موکت پرز بلند در چه مکان هایی نصب می شود؟

رپورتاژ تبلیغی / سبک دکوراسیون داخلی تحت تاثیر پیشرفت های صنعتی و تولید کفپوش های مدرن، تغییر کرده است.

dir="RTL" style="text-align:justify">سبک دکوراسیون داخلی تحت تاثیر پیشرفت های صنعتی و تولید کفپوش های مدرن، تغییر کرده است. کفپوش های قدیمی نظیر موکت ها نیز از این قافله عقب نمانده اند. امروزه علاوه بر موکت های نمدی و کبریتی و ... مدل های جدیدتر موکت هم به بازار عرضه شده است. موکت پرز بلند یا تافتینگ نمونه ای از همین کفپوش های مدرن و امروزی است. این موکت های جذاب و دوست داشتنی حتی جای فرش ماشینی را هم در دوراسیون داخلی، گرفته اند. به خصوص در طراحی مدرن حتما موکت مدل جدید انتخاب اول دکوراتورهای داخلی است.

موکت پرز بلند چه فرقی با موکت های ساده دارد؟

در بافت این محصول از نخ پروپیلن استفاده شده که دارای استحکام و انعطاف پذیری زیادی است. دستگاه های پشرفته و مدرن کار بافت الیاف نخ را بر عهده دارند و شیوه به کارگیری نخ و نوع بافت هم دارای تفاوت های است. اما چیزی که توجه را جلب می کند شکل و شمایل این موکت های پرزدار است. پرزهای موکت به ندرت به بالاتر از 10 سانتیمتر می رسد و برای استحکام بیشتر، یک لایه زیره نیز در موکت کار شده است.

انواع موکت در دو نوع پرز کوتاه و پرز بلند تولید می شوند. موکت پرز بلند از نظر بلندی و طول الیاف نخ دارای تفاوتی های آشکاری است. بلندی الیاف به کار رفته در بافت این محصول در حدی است که ظاهر موکت را نیز تغییر داده است. در واقع این کفپوش با پرزهای بلند و زیبای خود، دست کمی از فرش های سنتی ندارد. موکت های با تراکم بالاتر، کیفیت مناسب تری دارند و به این سادگی ها آسیب نمی بینند.

موکت پرز بلند مناسب چه مکان هایی است؟

موکت یک کفپوش محبوب با کاربرد فوق العاده زیاد است. این کفپوش های نوستالژیک عایق صدا و حرارت هستند و در هر مکانی که نصب شوند، آرامش و راحتی را به همراه دارند. در مقایسه با قالی و قالیچه، قیمت خرید موکت پرز بلند کمتر است و این موضوع در کنار طول عمر و ماندگاری موکت صرفه اقتصادی بیشتری هم دارد. بیشترین مکان های نصب موکت پرز بلند اینها هستند:

دکوراسیون داخلی ساختمان های لوکس و اتاق پذیرایی

انواع موکت های پرز بلند را می توان در قطعات کوچک و بزرگ برای دکوراسیون اتاق پذیرایی به کار گرفت. این محول به صورت رول تولید نمی شود و برای پوشش کامل کف ساختمان توصیه نمی شود. جهت زیبایی بیشتر می توانید یک قطعه چهارگوش یا دایره شکل از موکت پرز بلند را برای فضای خالی بین مبلمان استفاده کنید. به این ترتیب با کمترین هزینه یک دکوراسیون خلاقانه و لوکس را طراحی کرده اید.

موکت پرز بلند در اتاق خواب

هیچ چیز بدتر از این نیست که بعد از بیدار شدن از خواب، پاها را روی سرامیک و زمین سرد بگذارید. این موکت های دوست داشتنی، بهترین کفپوش برای اتاق خواب هستند.

یک قطعه کوچک از این کفپوش های پرزدار زیبا را در پای تختخواب پهن کنید. اندازه موکت را طوری انتخاب کنید که پایه های تختخواب یا دراور روی موکت نباشد.

دکوراسیون اتاق کودک با موکت پرز بلند

این کفپوش گرم و نرم ایده آل مادران جوانی است که کودکی در خانه دارند. موکت ضربه گیر خوبی است و جلوی آسیب ناشی از افتادن کودکان را می گیرد. انواع این موکت را در فروشگاه شرکت های معتبر مانند شرکت گامان تزیین جاوید می توانید ببینید.

تنها نکته مهم در مورد نظافت کفپوش است. فراموش نکنید که بچه ها آرام و قرار ندارند و همه اسباب بازی را پخش زمین می کنند. اگر زیاد اهل نظافت و تمیزکاری و جارو کشیدن نیستید، دور این کفپوش های ملوس را خط بکشید. بدون تردید فرزندتان عاشق این موکت های پر نقش و نگار می شود ولی اول با خودتان کنار بیایید.

موکت پرز بلند در چه مکانی هایی نصب نمی شوند؟

نصب موکت های پرزدار در فضای داخلی بسیار رایج است. معمولا در ساختمان های لوکس می توانید نمونه هایی از کفپوش های مدل جدید و موکت های پرز بلند را ببینید. در واقع این یک انتخاب لاکچری است و برای مکان های عمومی و شلوغ پیشنهاد نمی شود.

موکت پرز بلند، کفپوش مناسبی برای ساختمان های تجاری یا اداری نیست. پرزهای بلند و الیاف موکت، آلودگی و کثیفی را در خود نگه می دارند. در راهروهای ادارات یا مراکز خرید بهتر است از موکت نمدی استفاده کنید زیرا به سادگی تمیز می شود.

نصب موکت پرز بلند در راه پله هم به کلی ممنوع است. الیاف بلند کفپوش برای عبور از راه پله ها مشکل ایجاد می کند. در آشپزخانه و مکان های مرطوب هم استفاده از کفپوش های ضد آب ایده مناسب تری است.

از کجا موکت پرز بلند را خریداری کنم؟

اگر به خرید کالاهای وطنی با کیفیت علاقه دارید می توانید انواع موکت های مدرن وطنی را نیز خریداری کنید. تولید کنندگان ایرانی توانسته اند محصولاتی بسار با کیفیت تر از نمونه های خارجی را روانه بازار کنند. موکت ظریف مصور در لیست محصولات خود، نمونه هایی زیبایی از موکت پرز بلند را برای اتاق پذیرایی و اتاق کودک طراحی کرده است. تنوع این محصول در داخل کشور بسیار زیاد است.

موکت آرتا یکی دیگر از برندهای تولید کننده موکت پرز بلند در کشور است که محصولات متنوعی را روانه بازار کرده است. این محصولات استحکام بالایی دارند و در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید شده اند. هر سبک و سلیقه ای که داشته باشید می توانید طرح مورد نظر خود را در فروشگاه های عرضه کننده فرش کفپوش پیدا کنید.

اما جز خرید حضوری، خرید اینترنتی انواع موکت نیز از طریق فروشگاه گامان تزیین جاوید فراهم شده است. به این ترتیب نیازی به بیرون رفتن از خانه نیست و ریسک ابتلا به کرونا هم کمتر می شود. از آلبوم فروشگاه طرح و برند مورد نظر را انتخاب کنید تا ما آن را درب منزل ارسال کنیم.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها