رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 512973

حقه انتخاباتی ترامپ با وعده واکسن رایگان کرونا

ساعت24-تنها حدود یک ماه و نیم تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است و دونالد ترامپ که سخت در تکاپو بدنبال موثرترین برگ‌های برنده در رقابت با جو بایدن است، این بار با وعده واکسیناسیون رایگان کرونا در سراسر این کشور، قصد دارد محبوبیت از دست رفته اش را احیا کند؛ واکسنی هنوز عملا وجود خارجی ندارد و مورد تایید واقع نشده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت ترامپ به همین منظور طرحی را برای ارائه واکسن رایگان کووید – ۱۹ برای همه آمریکایی‌ها در نظر گرفته است حتی با وجودی که مقام‌های ارشد بهداشتی این کشور تداخل سیاسی با اطلاع‌رسانی درمورد این ویروس به مردم را زیرسوال برده اند.

سازمان های بهداشتی فدرال و وزارت دفاع آمریکا در گزارشی به کنگره برنامه هایی را در زمینه آغاز تدریجی واکسیناسیون در سال جاری ترسیم کرده اند.

طبق این طرح، پنتاگون در توزیع واکسن ها نقش دارد و کارکنان بخش بهداشت کسانی هستند که واکسینه می شوند.

با این همه، اجرای این طرح با شک و شبهاتی روبه روست. نتایج نظرسنجی مشترک آسوشیتدپرس و مرکز تحقیق افکار ملی آمریکا (NORC) نشان می دهد که تنها حدود نیمی از آمریکایی ها مایل به دریافت واکسن هستند.

از میان آمریکایی هایی که گفتند واکسینه نمی شوند، اکثرشان دلیل این تصمیم را نگرانی از ایمن بودن واکسن اعلام کردند.

به گفته کارشناسان آمریکایی، برای محافظت از کشور در برابر ویروس کرونا، یا ۷۰ تا ۹۰ درصد از مردم باید واکسینه شوند و یا برای مقابله با کووید – ۱۹ بدنشان مصونیت لازم را داشته باشد.

در همین حال، «رابرت ردفیلد» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا روز چهارشنبه این طرح را در مقابل نمایندگان سنا تشریح کرد.

اما «پتی مورفی» سناتور ایالت واشنگتن گفت که مداخلات سیاسی به اعتماد عمومی در زمینه اطلاع رسانی بهداشتی دولت لطمه زده است.

وی افزود: دولت ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) باید هرچه سریعتر مقوله علم را به دانشمندان واگذار کند.

در حالی که ترامپ روز سه شنبه اعلام کرد که واکسن کرونا سه تا چهار هفته دیگر قابل دستیابی است، مقام های بهداشتی این مساله را روشن کردند که دسترسی گسترده به واکسن در آمریکا به ماه ها زمان نیاز دارد.

براساس این گزارش، این احتمال وجود دارد که در ابتدای امر مقادیر اندکی واکسن در آمریکا وجود داشته باشد و واکسینه کردن کارکنان بخش بهداشت، کارکنان دیگر بخش های ضروری و افرادی بسیار آسیب پذیر در اولویت نخست قرار گیرد.

عملیات واکسینه کردن به لطف میلیاردها دلار وجوهات مالیات دهندگان که به تصویب کنگره رسیده و از سوی دولت ترامپ تخصیص یافته است، انجام می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها