رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 513061

برج الخلیفه و برج العرب دو شگفتی در دبی

رپورتاژ تبلیغی / بی شک با شنیدن نام دبی ، تصویر دو سازه غول پیکر ، اما بسیار زیبا در ذهن تداعی می شود که هر یک دارای جاذبه های منحصر بفردی است و در معرفی این شهر به جهانیان بسیار موثر بوده اند . این دو آسمان خراش که نماد دبی مدرن و زیبا هستند ، اولین جاذبه های بصری این شهراند که گردشگران برای بازدید از آن ها وقت شماری می کنند و سالانه میلیونها بازدید کننده دارند .

!--[if gte mso 9]>

در ادامه به شرح هر یک از این بناها می پردازیم و شما را با هر گوشه از آن آشنا می کنیم :

برج الخلیفه

برج الخلیفه با هشتصد و بیست و هشت متر ارتفاع ، رکورد دار بلندترین سازه جهان است که بدون واسطه و هیچ تکیه گاهی پا برجا شده است .

بنای اولیه برج خلیفه از ششم ژانویه سال 2006 میلادی پایه گذاری شده و در مدت کمتر از چهار سال و با صرف هزینه های هنگفت و کار شبانه روزی هزاران کارگر در سال 2009 میلادی به اتمام رسید . و این سازه رسما در تاریخ چهارم ژانویه سال 2010 میلادی افتتاح گردید ؛

طراحی و ساخت این بنا را شرکتهای آمریکایی اسکیدمور ، اوینگز و مریل انجام داده اند و طراح ارشد آن آدرین اسمیت نام داشت و شرکت سامسونگ پیمان کار اصلی این پروژه بود . برج الخلیفه دارای کاربری های مختلفی است و جالب است بدانید سی هزار واحد مسکونی و نه هتل مشهور دنیا و همچنین چندین رستوران لاکچری در آن طراحی شده و اطراف آن را فضای سبزی به وسعت سه هکتار در بر گرفته است که در کنار آن یکی از بزرگترین دریاچه های مصنوعی دنیا به وسعت دوازده هکتار دیده می شود . و اما دبی مال یکی از شگفتی های این سازه است که بزرگترین و البته مدرن ترین مرکز خرید دنیاست و میتوان گفت همه برندهای مشهور دنیا در داخل این مجموعه نمایندگی دارند و همچنین میتوانید دنیای شگفت انگیز زیر آب را از نمای بیرونی بزرگترین آکواریوم جهان که در داخل برج الخلیفه قرار دارد ، تماشا کنید .

در ادامه برخی از رکوردهای بلندترین سازه جهان را بررسی می کنیم : برج الخلیفه هشتصد و بیست و هشت متر ارتفاع دارد و بلندترین سازه جهان است که بدون کمک کابل و یا وسیله دیگری سر پا ایستاده است . این بنا با یکصد و شصت و سه طبقه ، دارای بیشترین تعداد طبقات قابل استفاده بوده و سریع‌ ترین آسانسورهای جهان در داخل آن مشغول به کارند . برج الخلیفه دارای بزرگترین بالکن برای تماشای نمای بیرونی است ، و مسجدی در طبقه یکصد و پنجاه و هشت متری آن ساخته شده که در نوع خود بی نظیر بوده و مرتفع ترین مسجد دنیا نام گرفته است . و مرتفع ترین استخر شنای جهان نیز در طبقه هفتاد و ششم آن طراحی شده است ، همینطور مرتفع ترین رستوران جهان در طبقات یکصد و بیست و دوم و چهارصد و چهل و دوم آن ساخته شده است که همگی در دنیا بی مانند هستند .

برج العرب
بعد از برج الخلیفه در تور دبی باید به سراغ بنای زیبا و باشکوه برج العرب برویم ، که سالیان سال نماد شهر دبی بوده و بازدید کنندگان بسیاری داشت . برج العرب ، یکی از مدرن ترین هتلهای جهان است که سیصد و بیست و یک متر ارتفاع دارد . برج العرب ، یکی از بلندترین برج‌ های جهان و همچنین سومین هتل بلند در دنیاست که باید افزود حدود سی و نه درصد از فضای آن غیر قابل استفاده است .

برج العرب ، بر روی یک جزیره مصنوعی و در منطقه ای زیبا و مشهور به نام ساحل جمیرا قرار دارد که از ساحل صدها متر فاصله دارد.

طراحی این برج را تام رایت ( آرشیتکت آمریکایی ) بر عهده داشت و طراحی و ساخت آن حدودا پنج سال طول کشید و امروزه لوکس ترین و گران ‌ترین هتل‌ های دنیا در داخل همین بنا قرار دارند که امتیازات منحصر بفرد آن سبب شده اینجا را تنها هتل هفت ستاره دنیا معرفی نمایند . تور روسیه را در سایت سفر باتو ببینید.

اما طراحی خلاقانه و بسیار زیبای نمای بیرونی این سازه چیزی است که سبب شهرت اولیه آن شده است که تصویر قایقی با بادبان های برافراشته را در ذهن تداعی می و از نمای پشت شبیه یک صلیب به نظر می رسد . برج العرب در فاصله دویست و هشتاد متری از معروف ترین خط ساحلی این شهر که جمیرا بیچ نامیده می شود ، بنا شده است و توسط یک پل منحنی به جاده اصلی متصل می شود و جالب است بدانید در ارتفاع دویست و ده متری این بنا ، یک سکو جهت فرود هلی کوپتر طراحی شده که اغلب افراد مشهور و سرشناس از این باند برای تردد استفاده می کنند. البته این باند برخی مواقه و به طور موقت به زمین تنیس و گلف تبدیل می شود و در فوریه سال 2005 میلادی راجر فدرر و آندره آغاسی در همین زمین بازی کرده اند .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها