رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513225

کاهش فاصله کروناگرفته ها با مرگ

ساعت 24 - وزارت بهداشت ایران، روز شنبه ۲۹ شهریور، از شناسایی ۲۸۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا و مرگ ۱۶۶ نفر دیگر در شبانه روز گذشته خبر داد. وزارت بهداشت ایران، روز شنبه ۲۹ شهریور، از شناسایی ۲۸۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا و مرگ ۱۶۶ نفر دیگر در شبانه روز گذشته خبر داد.

dir="RTL">وزارت بهداشت ایران، روز شنبه ٢۹ شهریور، از شناسایی ۲٨۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا و مرگ ۱۶۶ نفر در شبانه روز گذشته خبر داد. حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت را نگران کننده دانست و تأکید کرد که در حال حاضر، فاصلۀ ابتلا با مرگ در کشور کم شده است و با ابتلای مجدد افراد، فرضیۀ تاثیرگذاری واکسن، زیر سوال می رود. از سوی دیگر، یکی از اعضای شورای شهر تهران، با اشاره به آغاز پیک سوم کرونا در پایتخت، اعلام کرد که آمار مرگ و میر در تهران به بیش از ۶۰ نفر در روز رسیده است.سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز شنبه ۲۹ شهریور، اعلام کرد: «بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، از ظهر دیروز تا امروز، تعداد ٢۸۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده اند که ۱١۴۹ نفر از آنها بستری شده اند و تعداد ٣٨۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید و بحرانی این بیماری و تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران، به ۴۱۹ هزار و ۴٣ مورد رسیده است».

وی افزود: «متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ١۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور، جان خود را از دست داده اند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر رسیده است».

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «١٣ استان تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند و همچنین ١٥ استان های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند».

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به آغاز فصل پائیز و همزمانی کرونا با بیماری های دیگری همچون آنفلوانزا و سرماخوردگی، گفت: « از این پس که فصل پاییز و زمستان را در پیش داریم، باید هر علامتی مشاهده کردیم، فرض را بر کووید ۱۹ بگذاریم. بیشتر از ۳۰ میلیون نفر در کل جهان به کووید ۱۹ مبتلا شده اند؛ باید بی‌حوصلگی را کنار بگذرایم و سبک زندگی ما باتوجه به کرونا باید به صورت میان‌مدت و بلندمدت تغییر کند، زیرا ممکن است وضعیت ما تا سال آینده همین‌گونه باشد».

وی افزود: «الان در کشور ما فاصله ابتلا با مرگ کم شده است و تنها دلیل آن مراعات مردم است. امروز آمارها نشان می‌دهد در برخی از استان‌ها، افرادی بستری شده اند که ماه‌های قبل هم به دلیل کرونا در بیمارستان بستری شده بودند که این امر خود داستان واکسن را زیر سوال می‌برد که آیا واکسن می‌تواند تاثیر دائمی داشته باشد؟ بنابراین همچنان حتی اگر واکسن برسد، باید اصول بهداشتی را ادامه دهیم؛نمی‌توانیم شرایط را حتی با وجود واکسن عادی در نظر بگیریم».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها