رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513244

پاسخ مقام بلندپایه سپاه به احتمال جنگ نظامی آمریکا با ایران

ساعت 24-فرمانده کل سپاه گفت:ما اهل تعقیب و تنبیه متجاوز هستیم و هزاران گردان نیرو روی زمین داریم که اگر به حرکت درآیند همه منافع آمریکا در منطقه را تحت تصرف و آتش قرار خواهند داد.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی پیرامون تهدیدات نظامی آمریکا، گفت: این اطمینان خاطر را می‌دهیم که هیچ قدرتی از جمله آمریکا شرایط تحمیل یک جنگ جدید علیه ملت ایران را ندارد و از این بلوف های اغراق آمیزی که رئیس جمهور آمریکا مطرح می کند ابدا نگران نباشند. وقتی رهبر یک کشور به اصطلاح بزرگ مثل آمریکا فاقد دانش و تجربه سیاسی لازم و فاقد شناخت دقیق از قدرت نظامی است و هیچ جنگی را تجربه نکرده، طبیعی است به بیان اعداد اغراق آمیز روی بیاورد.

وی افزود: اساسا قدرت‌های این‌چنینی همیشه در بلوف زندگی می‌کنند و بخشی از قدرتشان را در ارعاب‌های اغراق آمیز به دست می آورند، آمریکا هرگز شرایط ایجاد یک جنگ جدید آن هم با ایران ندارد و هیچ یک از شاخص های قدرت در آمریکا، نظام سیاسی این کشور را به سمت یک جنگ هدایت نمی کند.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: شاخص های اقتصادی آنها به گونه ای نیست که بتوانند یک جنگ جدید را مدیریت کنند. جامعه آمریکا هم ظرفیت پذیرش تلفات جدید را ندارد چراکه جنگ با ایران متفاوت خواهد بود. اگر آمریکایی ها بخواهند با ما بجنگند باید در منطقه باشند، آنها نمی‌توانند بیرون از منطقه با ما بجنگند، وقتی در منطقه مستقر هستند، همه جا زیر دید و تیر ما هستند و ما قادریم تمام منافع و پایگاه های آنها در منطقه را به آتش بکشیم و اشغال کنیم. ما می توانیم منطقه را جارو کنیم.

سردار سلامی خاطرنشان کر:‌ما اهل تعقیب و تنبیه متجاوز هستیم و هزاران گردان نیرو روی زمین داریم که اگر به حرکت درآیند همه منافع آمریکا در منطقه را تحت تصرف و آتش قرار خواهند داد. آمریکایی ها بر سر یک دو راهی هستند، یا باید بمانند و شکست را بپذیرند و یا بروند و شکست را بپذیرند.

وی گفت: آمریکایی ها دیوانه نیستند که خود را در معرض یک نیروی مسلح قدرتمند قرار دهند، وقتی عین الاسد را زدیم بر مبنای این فرض زدیم که آمریکایی‌ها واکنش نشان می‌دهند و برای ادامه کار صدها موشک آماده کرده بودیم. موشک بخش کوچکی از قدرت دفاعی ماست، اگر این شیر آرمیده به حرکت درآید هیچ قدرتی یارای ایستادگی در برابر آن را نخواهد داشت. اینها لفاظی نیست و من از جنگ روانی متنفرم، از اغراق های بی مورد متنفرم، من فردا باید در این جنگ پاسخگو باشم، اعلامی می کنم ما هیچ نگرانی از هیچ جنگی نداریم.توان انهدام و تعقیب دشمن را داریم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها