رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513593

لندن: قویاََ از برجام حمایت میکنیم/ ایران به پیروی از تعهداتش بازگردد

ساعت24-نماینده دولت انگلیس طی سخنرانی در کنفرانس عمومی آژانس اتمی، ضمن تکرار حمایت این کشور از توافق هسته‌ای ایران، خواستار بازگشت تهران به پایبندی به تعهدات برجامی شد.

نمایندگی انگلیس در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، بار دیگر حمایت این کشور از توافق هسته‌ای ایران را اعلام کرد.

به نوشته وبگاه دولت انگلیس، «ندیم زهاوی» معاون پارلمانی وزیر کار، انرژی و استراتژی صنعتی انگلیس طی سخنرانی در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «انگلیس قویاََ از برجام حمایت کرده و برای حفظ این توافق با توجه اهمیت آن برای امنیت و عدم اشاعه، عمل می‌کند».

بر این اساس، زهاوی همچنین اظهار داشت که لندن از تهران می‌خواهد که به پیروی از تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای بازگردد.

بامداد یکشنبه بود که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای مدعی شد با توسل به مکانیسم موسوم به ماشه، عملاََ تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران، که پیشتر لغو شده بودند، اکنون دوباره اجرایی شدند. واشنگتن ادعا کرد تمام مفاد قطعنامه‌های ۱۶۹۶، ۱۷۳۷، ۱۷۴۷، ۱۸۰۳، ۱۸۳۵ و ۱۹۲۹ که ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ ملغی شده بودند، دوباره فعال شده‌اند.

آمریکا همچنین تهدید کرد: «اگر اعضای سازمان ملل الزامات خود برای اجرای این تحریم‌ها را اجرا نکنند، ایالات متحده آماده است از اختیارات داخلی برای اعمال عواقبی بر آنها استفاده کند و مطمئن شود ایران از عواید فعالیت‌های ممنوع‌شده توسط سازمان ملل، بهره‌مند نمی‌شود».

ادعای آمریکا در اجرایی شدن مکانیسم موسوم به «اسنپ‌بک» و بازگشت تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران اما با واکنش مقام‌های مختلف جهانی مواجه شد.

نمایندگی فرانسه در سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحریم‌های بین‌المللی بر ایران همچنان لغو شده باقی می‌مانند و تهران نیز باید پاسخگو باشد تا زمانی که به الزاماتش عمل کند. فرانسه، آلمان و بریتانیا به اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران، متعهد می‌مانند. توافق هسته‌ای تنها راه به سمت مهار برنامه هسته‌ای ایران است».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها