رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513840

رفتارهای سینوسی اتحادیه اروپا دربرابر ایران

ساعت 24 - درحالی که سه غول اروپا در برابر خواست و اراده آمریکا برای اجرای تحریم تسلیحاتی ادامه دار ایران ونیز بازگشت تحریم های سازمان ملل متحد روزنه ای برای همکاری ایران و اروپا باز کرده بود اما احضار سفرای ایران در سه کشور آلمان ، انگلستان و نیز فرانسه نشان دا د اتحادیه اروپا رفتار سینوسی در باره ایران دارد.

دیدار
dir="RTL">به این ترتیب اروپا از یک سو به ایران امیدوار ی می دهد تا در چارچوب مفاد قرار داد برجام بماندواز سوی دیگر به امریکا نیز نشان می دهد از راههای دیگری نیز می توان به ایران فشار آور د. با این همه اما سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این احضار ها گفته است این یک اقدام سفارشی است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این خصوص گفت: هدف این گزارش های سفارشی برای سیاه‌نمایی وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، آن هم در این مقطع، کاملا روشن است.وی افزود: معتقدیم سیاسی‌کاری و اقدامات گزینشی، آن هم از سوی آمریکا و برخی دولت های اروپایی، همواره بیشترین ضربه را به اصل حقوق بشر وارد کرده است.

خطیب زاده خاطر نشان کرد که اظهارات و اقدامات برخی کشورهای اروپایی به منزله دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران است و ادامه داد: در این خصوص واکنش لازم در سطوح ذیربط اتخاذ شده و از این پس نیز خواهد شد. سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد:برای ما بسیار عجیب و غیر قابل باور است که همین کشورها نه تنها واکنشی در قبال نقض فاحش حقوق ملت ایران به واسطه سیاست ضد بشری فشار حداکثری رژیم آمریکا و تحریم‌های ظالمانه و ضد بشری آن اتخاذ نکرده اند، بلکه عملا با بی عملی خود به آن دامن می زنند و در آن شریکند.روزنامه گاردین در گزارشی از احضار سفرای ایران در سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس درباره بازداشت دوتابعیتی ها در ایران خبر داده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها