رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513894

هرروز70 فوتی کرونا در تهران/ انتقاد محسن هاشمی از کم‌کاری دولت و شهرداری در زمینه حمل و نقل عمومی

ساعت 24-رئیس شورای شهر تهران گفت: تعداد فوتی‌های کرونا در تهران پیش از این تا بیش از صد نفر در روز بالا رفت و مجددا نزولی شد و به تعداد ۴۹ نفر رسید، اما مجدد این آمار افزایش یافته و به ۷۰ نفر رسیده است.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی درباره ناتوانی مدیریت شهری در توسعه حمل و نقل عمومی و عدم تحقق مصوبات دولت گفت: برای تامین اعتبار مصوبات لازم را از دولت گرفتیم و ‌باید تمام تلاش ما اجرای مصوبات باشد. هر جا که به مانعی بر می‌خوریم باید با مسئولان آن را مطرح کنیم. مسئولان شهری باید دقیقا بگویند که چرا اجرای مصوبات فعلی دولت و مجلس در زمینه حمل و نقل شهری امکان پذیر نیست.

او ادامه داد: باید تلاش کرد تا این مشکلات حل شود و نباید بهانه داشته باشند که ما به دلایل تحریم ‌یا نبودن پول و بودجه نمی‌توانیم کاری کنیم، ‌چرا که مصوبات هست و باید آنها را پیگری و اجرا کنند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که وعده‌های وزیر نفت به شهردار وقت تهران در زمینه حمل‌ونقل به کجا رسید؟ گفت: وزارت نفت موظف شده است که در زمینه تامین اتوبوس‌، از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت،‌ تضمین بازپرداخت وام‌هایی که برای این منظور تامین می شود را انجام دهد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا این اقدام تاکنون به درستی اجرائی نشده است؟ اظهار داشت: شهرداری باید قرارداد آن را ببندد و جواب آن را از وزارت نفت بگیرد، چرا که قوانینی برای این کار وجود دارد. برای مثال وزارت نفت می‌گوید من راستی آزمایی می‌کنم و اگر واقعا در مصرف سوخت صرفه جویی شده بود پول آن را می‌دهم، سازمان برنامه و بودجه نیز باید برای اینکه این اتفاق رخ دهد، تضمین ماده ۶۲ را انجام دهد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط کنونی مصوبات به مرحله اجرا می‌رسد یا خیر؟ گفت: در این مورد هم از طرف دولت و هم از طرف شهرداری کم کاری می‌شود و هر دو طرف ۵۰،۵۰ مقصر هستند.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره آمار فوتی‌های کرونا در تهران و سکون شهرداری در اقدامات اجرائی در مقابله با کرونا تصریح کرد: توصیه همه مراکز بهداشتی و درمانی و ستاد ملی کرونا عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی است. شهرداری در این مورد کاملا فعال است.

آمار فوتی‌های کرونا در تهران به ۷۰ رسیده است

هاشمی ادامه داد: مسئولان بهداشت و درمان و دیگر مسئولان در حال تلاش هستند،‌ در مورد اقدامات پیشگیرانه نیز ۸۰ درصد آن مربوط به خود مردم است. در جلسات شورای شهر دیدید که فاصله‌گذاری درست رعایت نمی‌شود و همه این موارد باعث می‌شود، افزایش کرونا اتفاق افتد.

او درباره آمار فوتی‌های تهران بر اثر کرونا گفت: تعداد فوتی‌های کرونا در تهران پیش از این تا بیش از صد نفر در روز نیز بالا رفت و مجددا نزولی شد و به تعداد ۴۹ نفر نیز رسید، اما مجدد این آمار افزایش یافته و به ۷۰ نفر رسیده است.

جانمایی کیوسک‌های بانک شهر سدمعبر فرض نمی شود/ برخورد با کیوسک‌های مزاحم

هاشمی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره عدم برخورد با سدمعابر بانک شهر گفت: سد معبرها براساس قرارداد امضا شده است و اگر سدمعبر مانع است و مردم نسبت به آن اعتراض دارند باید اعتراض خود را مطرح کنند تا به آن رسیدگی کنیم. تا جایی که می‌دانم بانک شهر برای جانمایی کیوسک‌ها با مناطق قراردادهایی نوشته است و بر اساس آن کیوسک‌ها را نصب کرده و از نظر شهرداری سدمعبر فرض نمی‌شود. تاکنون کسی در این مورد به من نامه ننوشته است و اگر نامه‌ای به دست ما برسد، کیوسک به کیوسک بررسی می‌کنیم و اگر واقعا مزاحمتی باشد با آن برخورد می‌کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها