رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513908

فروش خودروی بنزینی از ۱۵ سال دیگر در این شهر ممنوع میشود

ساعت24-به نظر می رسد ایالت کالیفرنیای آمریکا که به ایالت طلایی معروف است، در حال سبز شدن است؛ چرا که قرار است خرید و فروش خودروهایی که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند از سال ۲۰۳۵ در این ایالت ممنوع شود.

در حالی که کالیفرنیا به نبرد با آتش سوزی های گسترده و ویرانگر در شمال و جنوب خود ادامه می دهد، "گاوین نیوسام" فرماندار کالیفرنیا دستور اجرایی گسترده ای را صادر کرده است که فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی را از سال ۲۰۳۵ ممنوع می کند.

"نیوسام" در یک کنفرانس خبری گفت: این تأثیرگذارترین اقدامی است که دولت ما می تواند برای مبارزه با تغییرات اقلیمی انجام دهد. ما دهه های طولانی است که اجازه داده ایم خودروها، هوایی را که کودکان و خانواده های ما تنفس می کنند، آلوده کنند. شما لیاقت داشتن خودرویی را دارید که برای کودکان شما آسم به ارمغان نیاورد. خودروهای ما نباید آتش سوزی ها را بدتر کنند و روزهای پر از دود بیشتری را ایجاد کنند. خودروها نباید یخچال های طبیعی را ذوب کنند یا سطح دریا را بالا بیاورند که سواحل ما را تهدید می کند.

البته جای نگرانی برای ساکنین ایالت کالیفرنیا نیست؛ چرا که هیچ کس فعلا نمی آید خودروی آنها را بگیرد. همانطور که در فرمان فرماندار و تشریح قوانین جدید آمده است، تصاحب، فعالیت، خرید و فروش وسایل نقلیه احتراق داخلی موجود در داخل کشور فعلا کاملاً قانونی است و قوانین جدید فقط در مورد فروش وسایل نقلیه جدید اعمال می شود که شامل اتومبیل، مینی ون و شاسی بلندها است.

هیئت منابع هوایی کالیفرنیا همچنین موظف به تهیه یک پیش نویس مقرراتی خواهد بود که تا سال ۲۰۴۵ همین کار را با وسایل نقلیه متوسط ‌و سنگین انجام دهد. دفتر "نیوسام" خاطرنشان می کند که حوزه حمل و نقل تقریبا مسئول نیمی از انتشار کربن در این ایالت است و تخمین می زند که این قوانین جدید باعث کاهش ۳۵ درصدی این آلایندگی شود.

این اقدام در نوع خود اولین اقدام برای یک ایالت در ایالات متحده است، اما ایده کاملا منحصر به فردی نیست. زیرا ۱۰ کشور از جمله انگلیس، آلمان و هند همگی قانونی را تصویب کرده اند که خودروهای احتراق داخلی را تا سال ۲۰۳۰ از رده خارج و حذف می کنند؛ در حالی که کانادا و فرانسه هدف خود را سال ۲۰۴۰ تعیین کرده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها