رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513909

اتحادیه اروپا لوکاشنکو را به رسمیت نمیشناسد

ساعت24-«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد این نهاد، ریاست جمهوری «الکساندر لوکاشنکو» در بلاروس را به رسمیت نمی شناسد.

بورل در حساب توییتری خود مدعی شد: «انتخابات ریاست جمهوری بلاروس در تاریخ ۹ آگوست آزاد و عادلانه نبود. اتحادیه اروپا نتایج جعلی آن را به رسمیت نمی‌شناسد».

او در ادامه نوشت: «این به اصطلاح مراسم تحلیف ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۰ و حکم جدیدی که لوکاشنکو دریافت کرد فاثد مشروعیت دموکراتیک است».

بورل در ادامه پیام خود، بیانیه اتحادیه اروپا در به رسمیت نشناختن ریاست جمهوری لوکاشنکو را الصاق کرد که در آن بر لزوم اجرای مجدد انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس تأکید شده است.

روز گذشته (چهارشنبه) نیز «استفن سایبرت» سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد حتی بعد از تحلیف لوکاشنکو، کشورش او را به عنوان رئیس‌جمهور بلاروس به رسمیت نمی‌شناسد.

به دنبال برگزاری انتخابات ماه گذشته در بلاروس که به پیروزی لوکاشنکو با کسب هشتاد درصد آرا منتج شد موجی از اعتراضات در این کشور در اعتراض به نتیجه انتخابات به راه افتاده است که همچنان ادامه دارد.

لوکاشنکو اخیراً با اشاره به اعتراضات در بلاروس تاکید کرده که منشا این اعتراضات از خارج از کشور است و به منظور ایجاد یک منطقه حائل بین روسیه و دیگر نقاط اروپا انجام می‌گیرد.

لوکاشنکو از زمان استقلال بلاروس از شوروی پنج دوره متوالی به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها