رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513912

وزیر بهداشت انگلیس از ابتلای روزانه 10 هزار نفر به کرونا پرده برداشت

ساعت24-وزیر بهداشت انگلیس گفت آمار ابتلای روزانه به ویروس کرونا در این کشور حدود 10 هزار نفر است که روز گذشته حدود 6 هزار نفر از آن‌ها از طریق تست کرونا شناسایی شدند.

laquo;مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس روز پنجشنبه گفت، طبق برآوردها میزان ابتلای روزانه به ویروس کرونا در این کشور ۱۰ هزار نفر است که بیش از ۶ هزار نفر از آن‌ها از طریق تست کرونا شناسایی می‌شوند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، هنکاک در مصاحبه‌ای گفت، در بهار پیش بینی شده بود میزان ابتلای روزانه انگلیس در حال حاضر به حدود ۱۰۰ هزار نفر برسد ولی دولت توانست مانع از وقوع چنین اتفاقی شود.

وزیر بهداشت انگلیس افزود: «طی ۲۴ ساعت گذشته تست کرونای بیش از ۶۰۰۰ نفر مثبت اعلام شده است. اکنون برآورد ما این است که چیزی کمتر از ۱۰ هزار نفر در روز مبتلا می‌شوند که آمار بسیار بالایی است اما همچنان از پیک شیوع بسیار کمتر است. ما از طریق تست گیری گسترده بیش از ۶۰۰۰ نفر از آن‌ها را شناسایی کردیم».

از سوی دیگر «نیکولای استورجن» وزیر اول اسکاتلند روز پنجشنبه در نامه‌ای به «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور، خواستار گفت‌وگوی فوری درباره اعمال محدویت‌های اجتماعی بیشتر برای مبارزه با افزایش شدید شیوع ویروس کرونا در پاییز شد.

استورجن در این نامه بر ضرورت اقدام سریع در این زمینه تأکید کرد و هشدار داد تجربه نشان داده است که هرگونه تأخیر در این زمینه موجب از دست رفتن جان تعداد بیشتری از شهروندان خواهد شد.

دانشمندان و مشاوران علمی دولت انگلیس اخیراً هشدار داده‌اند درصورتی که اقدامات پیشگیرانه زودهنگام برای کنترل شیوع ویروس کرونا انجام نشود، میزان ابتلای روزانه در این کشور به ۵۰ هزار نفر خواهد رسید.

این در حالی است که اقدامات دولت بوریس جانسون به توصیه درخصوص کار کردن در منزل و بسته شدن رستوران‌ها و بارها در ساعت ۱۰ شب محدود شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها