رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513914

سئول: کره شمالی مقام کره جنوبی را در دریا کشته و بدن او را سوزانده است

ساعت24- به دنبال ناپدید شدن یک مقام وزارت اقیانوس ها و شیلات کره جنوبی، سئول ادعا کرد که کره شمالی این مقام کره جنوبی را در دریا کشته و بدن وی را آتش زده است.

به گزارش یونهاپ این مقام ۴۷ ساله وابسته به وزارت اقیانوس ها و شیلات کره جنوبی، پیش از ظهر دوشنبه هنگام انجام وظیفه با یک قایق بازرسی در آبهای جزیره مرزی غربی یئون پئونگ، از قایق ۴۹۹ تنی ناپدید شد.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که کره شمالی این مقام کره جنوبی را در آبهای خود پیدا کرد و بعد از شلیک به او، جسد او را در عملی وحشیانه سوزانده است.

کره جنوبی در این بیانیه آورده است: ارتش ما چنین اقدامی وحشیانه ای را به شدت محکوم می کند و از کره شمالی به طور قاطع می خواهد که مسئولان و مقصران این حادثه را مجازات کند ما همچنین به کره شمالی به شدت هشدار می دهیم که تمام مسئولیت های این حادثه بر عهده آن کشور است.

علاوه بر این، رییس دفتر «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی، این قتل را به شدت محکوم کرده و خواستار عذرخواهی کره شمالی شده است.

«سوه چو سوک» رئیس دبیرخانه شورای امنیت ملی کره جنوبی هم گفت: تیراندازی به یک شهروند بی دفاع فاقد سلاح، آسیب رساندن به خود است کره شمالی باید از این عمل غیرانسانی عذرخواهی کند و برای جلوگیری از تکرار چنین حادثه ای اقدام روشنی انجام دهد.

این اولین بار از سال ۲۰۰۸ است که یک شهروند غیرنظامی کره جنوبی مورد اصابت گلوله کره شمالی قرار گرفته است در آن زمان، «پارک وانگ جا» هنگام گشت و گذار در محدوده کوه تفریحی کومگانگ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

یونهاپ می گوید انتظار می رود این حادثه روابط بین کره ای را که قبلاً به شدت خراب شده بود، وخیم تر کند کره شمالی پیشتر با عصبانیت نسبت به اعلامیه های تبلیغاتی که از کره جنوبی از طریق بالون های تبلیغاتی وارد کره شمالی می شدند اعتراض کرد و ساختمان دفتر رابط بین کره ای را منفجر کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها