رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513926

۲۰ میلیون نفر در بافت فرسوده زندگی میکنند

ساعت24-رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: در حال حاضر ۲۰ میلیون نفر در بافت فرسوده و آسیب‌پذیر زندگی می‌کنند و سازمان نظام‌مهندسی باید کمک کند تا احیای بافت فرسوده هر چه سریع‌تر و قوی‌تر انجام شود.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سعید سعیدیان با بیان توضیحات جامع و کامل در مورد سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و اقدامات سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، خواستار تعامل و همراهی بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: بیش از ۲۵ سال از عمر قانون نظام مهندسی ساختمان کشور می‌گذرد و در حال حاضر این قانون نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

بهمن مؤمنی مقدم، عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی و مدیر اجرایی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور نیز با بیان شرایط فعلی اقتصادی کشور، به کمبود منابع مالی و سرمایه‌های انسانی اشاره کرد و گفت: در شرایط موجود چاره‌ای جز تقویت بخش خصوصی، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای نداریم.

وی همچنین بابیان ظرفیت‌های عظیم نیروهای سازندگی در کشور، آمادگی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان را به‌منظور همکاری‌های بیشتر با مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

عضو هیئت رئیسه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور و هیئت رئیسه شورای مرکزی با اشاره به لزوم بازنگری قانون نظام‌مهندسی افزود: موفقیت در امور درگروی مشارکت و همدلی همه سازمان‌های مرتبط با موضوع است و نظرخواهی از ارکان مربوطه، نظیر وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام‌مهندسی به نتیجه، کمک خواهد کرد.

رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز به موضوع معیشت مهندسان و فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی پرداخت و با اشاره به رکود حوزه مسکن گفت: با یک مدیریت صحیح، می‌توان هم از فروش فضای سبز شهری جلوگیری و هم مشکل مسکن را در کشور حل کرد.

کوچی، همچنین توان مهندسان را برای ارائه خدمات و صادرات خدمات فنی، مهندسی بسیار بالا عنوان کرد و گفت: در بحث صادرات نظام‌مهندسی وزارت امور خارجه نقش مهمی دارد به‌طوری‌که می‌تواند شرکت‌های صادرکننده را مورد حمایت قرار دهند.

وی نقش سفرای کشورمان در کشورهای دیگر را مؤثر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر سفرای کشورمان در بخش سیاسی متمرکز هستند و باید بخش اقتصادی را هم فعال کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اینکه برخی تصور کنند نظام‌مهندسی ابزاری برای وزارت راه و شهرسازی و یا شهرداری‌ها می‌باشد، اشتباه است و کمیسیون عمران از استقلال نظام‌مهندسی دفاع می‌کند و البته انتظار ما از سازمان نظام‌مهندسی این است که کیفیت ساخت‌وساز را بتواند افزایش دهد چراکه در حال حاضر ۲۰ میلیون نفر در بافت فرسوده و آسیب‌پذیر زندگی می‌کند و سازمان نظام‌مهندسی باید کمک کند تا احیای بافت فرسوده هر چه سریع‌تر و قوی‌تر انجام شود.

احمد جباری دبیر اول کمیسیون عمران با اشاره به فعالیت انجام شده در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی و آموزش‌های لازم برای ارتقا پایه مهندسان پیشنهاد کرد که یک کمیته مشترک بین سازمان نظام مهندسی و دبیرخانه دائمی تشکیل و در این کمیته نمایندگان کمیسیون عمران و سازمان حضور داشته باشند تا بتوانند از توان حمایت مجلس در پیشبرد کار و توسعه صدور خدمات مهندسی و توسعه اقدام کنند. همچنین جلسات مشترکی نیز در این رابطه پس از همکاری‌های لازم تشکیل شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها