رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513946

واکنش بایدن به سخنان ترامپ در عدم انتقال مسالمت آمیز قدرت

جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا، امتناع دونالد ترامپ از تعهد به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را مورد سوال قرار داد.به گزارش ایسنا به نقل از "هیل"، بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اظهارات رئیس جمهور در جریان کنفرانس خبری گفت: "ما در چه کشوری هستیم؟ "

dir="RTL">بر اساس یک گزارش چند منبعی، بایدن افزود: به شوخی می‌گویم، ما در چه کشوری هستیم؟ او (ترامپ)، غیرمعقول‌ترین حرف‌ها را می‌زند. نمی‌دانم چه بگویم.

ترامپ در جریان کنفرانس خبری در کاخ سفید، از تعهد به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات نوامبر، امتناع کرد و در عوض بار دیگر در مورد امنیت رأی‌گیری پستی ابراز تردید کرد.زمانی که از ترامپ پرسیده شد آیا متعهد می‌شود که انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را تضمین کند، وی گفت: باید ببینیم چه می‌شود، اما من شدیداً در مورد برگه‌های رأی اعتراض دارم، آن‌ها فاجعه هستند.وی پس از تأکید بیشتر خبرنگاران بر روی این سؤال گفت: بدون آرای پستی، نیازی هم به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت وجود ندارد.

ترامپ اذعان کرد: از برگه‌های رأی خلاص شوید و انتقال... در واقع انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تمدید خواهد بود. برگه‌های رأی از کنترل خارج شده‌اند. شما این را می‌دانید، و می‌دانید چه کسی این را بهتر از همه می‌داند؟ دموکرات‌ها!اظهارات ترامپ دست‌کم توسط یک نفر از اعضای حزب خودش مورد سؤال قرار گرفت؛ سناتور "میت رامنی" در توییتی بدون ارجاع به ترامپ نوشت که انتقال مسالمت‌آمیز قدرت، برای دموکراسی اساسی است.وی در توییت خود نوشته است: " انتقال مسالمت‌آمیز قدرت برای دموکراسی، اساسی است. بدون آن، بلاروس است. هر گونه پیشنهاد مبنی بر آنکه رئیس جمهوری به این تضمین قانونی احترام نگذارد، غیرقابل قبول و غیر قابل پذیرش است. "

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها