رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513969

بایرن مونیخ قهرمان سوپرجام اروپا شد

ساعت 24-بایرن مونیخ به سختی توانست سویا را شکست دهد و قهرمان سوپرجام اروپا شود.

سوپرجام اروپا پنجشنبه شب بین دو تیم بایرن مونیخ و سویا در بوداپست با حضور تماشاگران برگزار شد که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک باواریایی ها به پایان رسید.

بایرن در شروع توپ و میانه میدان را در اختیار گرفت و می خواست دروازه حریف اسپانیایی اش را باز کند اما این سویا بود که توانست گل نخست بازی را به ثمر برساند. شاگردان یولن لوپتگی در یک حمله صاحب ضربه پنالتی شدند و آلابا در جلوی دروازه روی ایوان راکیتیچ خطا کرد. سپس اوکمپوس در دقیقه ۱۳ نتیجه را یک بر صفر به نفع سویا کرد.

در ادامه باوارایی هایی حمله کردند اما دفاع خوب سویا اجازه نمی داد موقعیت های گل خطرناکی ایجاد شود تا این که پاوار با یک شوت قدرتمند دروازه حریف را تهدید کرد. در ادامه روبرت لواندوفسکی در موقعیت تک به تک ضربه بدی زد و دروازه‌بان سویا توپ را به راحتی مهار کرد.

سویا نمی توانست موقعیت ایجاد کند و اغلب توپ ها را دفع می کرد. فشار بایرن بیشتر شد و در نهایت این تیم گلزنی کرد. باوارایی ها در یک بازی تیمی توسط گروتسکا به گل دست یافتند و در دقیقه ۳۴ نتیجه یک بر یک شد. بالافاصله پس از این گل سویا دوباره به گل رسید اما داور آن را آفساید اعلام کرد تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند.

شاگردان لوپتگی در دقیقه ۴۶ فرصت داشتند دروازه بایرن را باز کنند اما مانوئل نویر اجازه نداد توپ از خط عبور کند. در ادامه بایرن به گل رسید. لواندوفسکی و مولر در یک پاس کاری گل دوم تیمشان را به ثمر رسانند اما داور به کمک VAR آفساید اعلام کرد تا نتیجه همچنان برابر باشد. گل دیگر بایرن به خاطر خطای لواندوفسکی مردود اعلام شد.

سویا بر خلاف نیمه اول می توانست موقعیت سازی کند اما فشار و فرصت های گلزنی باوارایی ها بیشتر بود. هر لحظه ممکن بود بایرن به گل دست یابد. مولر می توانست گلزنی کند اما بونو ضربه‌اش را مهار کرد. در دقایق پایانی سویا صاحب یک ضد حمله شد و یوسف النصیری به طور باورنکردنی نتوانست دروازه بایرن را باز کند. نویر توپ را به کرنر فرستاد. داور چهار دقیقه وقت اضافه گرفت اما نتیجه تغییری پیدا نکرد.

در وقت های اضافه این بار تیرک، دروازه بایرن را نجات داد. البته باز هم نویر تاثیر گذار بود و ضربه نصیری پس از برخورد به پای دروازه‌بان آلمانی به تیرک برخورد کرد. باواریی ها دوباره حمله‌های خود را شروع کردند و در کرنری که کارلوس به این تیم هدیه کرد گل دومشان را به ثمر رساندند. خاوی مارتینس که در وقت های اضافه به میدان رفته بود با ضربه سر این گل را وارد دروازه حریف کرد. در ادامه کارلوس ناجی تیمش شد و اجازه نداد برای سومین بار بایرن به گل برسد.

سویا در ۱۵ دقیقه دوم نتوانست گل خورده را جبران کند و در کسب جام ناکام ماند. از طرفی بایرن فصل فوق العاده اش (فتح سه گانه) را با جامی دیگر به پایان رساند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها