رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513971

ظریف : بایدن غرامت بپردازد اگر میخواهد به برجام بازگردد

ساعت24- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلویحاً گفت که جو بایدن در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا برای بازگشت به برجام باید به جمهوری اسلامی ایران غرامت بپردازد.

dir="RTL">ظریف که این سخن را در گفتگو با رسانۀ روسی، "اسپوتنیک"، ایراد می کرد در پاسخ به این سئوال که انتظارات حکومت ایران از جو بایدن در صورت پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چیست، گفت : برای جمهوری اسلامی ایران سیاست آمریکا در قبال ایران مهم است و نه انتخاب رئیس جمهوری آمریکا. او گفت : اگر آمریکا بخواهد به برجام بازگردد باید به خاطر زیان هایی که به جمهوری اسلامی ایران پس از خروج ترامپ از برجام وارد آورده، به حکومت تهران غرامت بپردازد. بر خلاف دونالد ترامپ که برجام را توافقی هولناک و به زیان منافع آمریکا می داند و به همین خاطر به طور یکجانبه از آن خارج شده، جو بایدن نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات سوم نوامبر آینده از نو به برجام بازخواهد گشت.

محمد جواد ظریف در سخنان امروزش تصریح کرد که حکومت اسلامی ایران در مقابل فشارهای حداکثری دولت آمریکا عقب نمی نشیند. او گفت که "بازگشت آمریکا به برجام نخستین اقدام است. اما، ایالات متحد آمریکا باید برای بازگشت به برجام زیان های تحمیل شده به ایران را پس از خروج واشنگتن از این توافق جبران کند و در عین حال تدابیری اتخاذ نماید تا تکرار چنین سناریوهایی دیگر میسر نباشد."

رادیو فرانسه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها