رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513991

امتناع روس‌ها از مبادله با روبل صحت ندارد

ساعت 24 - رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه حجم مراودات تجاری دو کشور را 1.8 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: از این میزان حدود 500 تا 600 میلیون دلار صادرات و مابقی مربوط به واردات است.

dir="RTL">هادی تیزهوش‌ تابان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، ضمن تکذیب اخباری مبنی بر امتناع روس‌ها از مبادله حتی با روبل، اظهار داشت: در همه جای دنیا هر کشوری تمایل دارد که تسویه حساب‌ها را با ارز خودش انجام دهد، در اروپا یورو، امریکا دلار، روسیه روبل و عربستان به ریال و... است. این قانون دنیا است، تنها کشور ما است که حتما باید دلار باشد، ریال را هم قبول نداریم.

وی افزود: کالایی که به روسیه صادر و روبل دریافت می‌کنیم قابل تبدیل به ریال است، اما بانک‌ مرکزی باید زیرساخت لازم را از طریق بانک روس فعال کند و فعالین اقتصادی نیز می‌توانند از این مزیت استفاده کنند.رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه حجم مراودات تجاری دو کشور را 1.8 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: از این میزان حدود 500 تا 600 میلیون دلار صادرات و مابقی مربوط به واردات است. وی ادامه داد: بیشتر واردات ما از روسیه چوب و نهاده‌های دامی است که جزء مایحتاج اصلی است، صادرت به این کشور نیز خشکبار، صیفی‌جات میوه، مرکبات و صنایع سبک است.تیزهوش‌تابان با پیش‌بینی اینکه میزان تجارت بین دو کشور به خاطر مباحث ارزی کاهش یابد، خاطرنشان کرد: ما نیز قبول داریم که ارز حاصل از صادرات باید به کشور برگردد، اما بانک‌ مرکزی باید زیرساخت‌ها را به شکلی فراهم کند که فعالین اقتصادی ضرر نکنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها