رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514006

واکسن ویروس کرونا تا اوایل سال ۲۰۲۱ آماده خواهد شد

واکسن چینی کرونا در راه است

ساعت 24-شرکت زیست فناوری چینی "سینوواک"(Sinovac) روز پنجشنبه گفت واکسن کرونا ویروس آن تا اوایل سال آینده برای جهانیان آماده خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ای بی سی نیوز، "یین ویدونگ" (Yin Weidong) مدیر عامل شرکت سینوواک قول داد که اگر سومین و آخرین مرحله آزمایش واکسن شرکت خود بر روی انسان را به اتمام رساند، برای فروش واکسن کرونای ابداعی این شرکت موسوم به "کروناواک"(CoronaVac) به سازمان غذا و داروی ایالات متحده مراجعه کند. "یین" گفت که واکسن آزمایشی به او تزریق شده است.

وی گفت: در همان ابتدا استراتژی ما تولید واکسن برای چین و ووهان بود؛ اما بلافاصله پس از آن در ماه ژوئن و ژوئیه ما استراتژی خود را برای تهیه واکسن در جهان تغییر دادیم. هدف ما تهیه واکسن برای ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر کشورها است.

"یین" تصریح کرد: بیش از ۲۴ هزار نفر در آزمایشات بالینی این شرکت در برزیل، ترکیه و اندونزی شرکت کرده و آزمایشاتی نیز برای بنگلادش و احتمالاً شیلی برنامه ریزی شده است. وی گفت که سینوواک این کشورها را به این دلیل انتخاب کرده است که به دلیل جمعیت زیاد احتمال شیوع جدی تر بیماری در آنجا زیاد است.

"یین" خاطرنشان کرد که وی اولین کسی بود که ماه‌ها پیش واکسن آزمایشی را دریافت کرد، زیرا فاز یک و دو آزمایشات انسانی واکسن مذکور هیچ عوارض جانبی جدی نشان نداد. سینوواک همچنین پس از مشاهده تعداد فزاینده موارد ابتلا به کرونا در کودکان و سالمندان در سطح جهانی، در حال آزمایش دوزهای کمی از کروناواک بر روی کودکان و سالمندان در چین است.

"یین" گفت: سینوواک در ژوئن این تاییدیه را به همراه سینوفارم و کانسینو دریافت کرد و توانست ده ها هزار دوز کروناواک را در اختیار دولت پکن قرار دهد.

وی افزود: کارمندان سینوواک واجد شرایط استفاده اضطراری از واکسن هستند زیرا شیوع بیماری در داخل شرکت و میان کارمندان توانایی تولید واکسن را از ما میگیرد.

مدیرعامل شرکت داروسازی چینی "سینوواک"(Sinovac) می‌گوید: ۹۰ درصد از خانواده‌های کارمندان این شرکت در چین، واکسن کووید-۱۹ ساخت این شرکت را دریافت کرده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها