رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514041

ممنوعیت حرکت دسته‌های عزاداران تهرانی در روز اربعین

ساعت 24-مسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران گفت: حرکت دسته‌های عزاداران تهرانی در روز اربعین با توجه به تاکید وزارت بهداشت مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت عزاداران حسینی ممنوع است.

روح الله عبداللهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی و عزاداران سوالات متعددی در خصوص نحوه برگزاری مراسم ایام ماه صفر به ویژه روز اربعین را دارند که در پاسخ به سوال آنها باید گفت که مراسم این ایام همانند ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی انجام می‌شود.

وی افزود: توزیع مواد غذایی،برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پیاده روی در روز اربعین و تجمع در هیئت‌های عزاداری بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممنوع است.

مسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران با بیان اینکه مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان باید در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود، خاطر نشان کرد: استفاده از ماسک برای تمامی شرکت کنندگان در هیئت‌های عزاداری الزامی بوده و مراسم هم نباید بیش از یک ساعت به طول انجامد.

به گزارش ایرنا، در استان تهران ۲۰ هزار هیئت مذهبی وجود دارد که از این تعداد ۱۳ هزار هیئت در سامانه طوبی ثبت شدند که هفت هزار هیئت تاکنون در این سامانه ثبت نشده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها