رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514054

باید از «ژاوی» و السد ترسید

ساعت 24 - کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه برگ برنده پرسپولیس هافبک‌های این تیم هستند، گفت: پرسپولیس مقابل الشارجه خوب و شناور بازی کرد اما باید از تفکرات ژاوی سرمربی السد ترسید.

فرزاد آشوبی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص پیروزی چهار بر صفر پرسپولیس مقابل الشارجه امارات که منجر به صعود سرخپوشان به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا شد گفت: پرسپولیس بازی خیلی خوبی را انجام داد. آنها هوشمندانه بازی کردند و به آنچه لیاقت‌شان بود رسیدند.

کارشناس فوتبال ایران درباره عملکرد خطوط سه گانه پرسپولیس افزود: برگ برنده پرسپولیس داشتن هافبک های میانی باهوش است. آنها در این بازی مکمل همدیگر بودند. احمد نوراللهی و میلاد سرلک کنار همدیگر خیلی خوب توانستند بشار رسن را به عنوان هافبک طراح و مهاجمان تیم را صاحب توپ کنند. استرس از ساق پای بازیکنان دور بود و این مهم است.وی درباره چینش بازیکنان در ترکیب اصلی پرسپولیس یاداور شد: باید اقرار کرد در بازی های این تیم با الدحیل و التعاون عربستان عملکرد برخی بازیکنان شبیه به هم بود اما در بازی با الشارجه امارات احمد نوراللهی بار دیگر به ترکیب اصلی برگشت و به خوبی قدرت میانه میدان در اختیار این تیم قرار گرفت. او دوندگی زیادی دارد و در هنگام حملات پشت مهاجمان قرار می گیرد که نکته مثبتی است.

آشوبی یادآور شد: یحیی گل محمدی آزادی عمل خوبی به بشار رسن، احسان پهلوان و وحید امیری داده است. همچنین عیسی آل کثیر نیز جاگیری خوبی در طول زمان بازی دارد. پرسپولیس با ارائه یک بازی شناور همراه با وظایف مشخص توانست صعود کند. فاصله بین خطوط در ترکیب پرسپولیس در طول بازی با الشارجه عالی بود.آشوبی در خصوص دیدار یکشنبه پرسپولیس با السد قطر در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد: قطعا بازی سختی خواهد بود. من رویکرد ژاوی را در هدایت السد دیدم. او می توانست خیلی راحت قهرمان گروه شود و با تیم دوم از گروه پرسپولیس که التعاون شد، بازی کند اما تفکرات این مربی بر پایه شجاعت چیده شده است و ریسک پذیری بالایی هم دارد. به همین خاطر باید از ژاوی ترسید که برایش هیچ فرقی نمی کند با چه تیمی بازی می کند.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: عیار واقعی باشگاه های نمونه در آسیا در همین مرحله مشخص می شود. درصد اشتباهات باید به حداقل برسد. السد برای چند بازیکن خیلی تاثیرگذار است. کادرفنی باید راهکاری را در اختیار بازیکنان قرار دهد که فضای کمتری به ستاره های السد داده شود. پرسپولیس باید هنگام حمله و زمان دفاع فاصله استاندارد بین خطوط خود را باید حفظ کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها