رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514056

مشاوران املاکی کد رهگیری صادر نکنند، متخلفند

ساعت 24-عقبایی گفت: هیچ مشاور املاکی حق ندارد کد رهگیری برای قراردادهای مسکن صادر نکند و این تخلف به شدت از طرف اتحادیه املاک پیگیری می‌شود.

حسام عقبائی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران ، با بیان اینکه بسیاری از مالکان به دلیل نگرانی از اخذ مالیات در این روزها حاضر به تمدید قرارداد و یا عقد قرارداد جدید نیستند، گفت: مشاوران املاک موظف هستند با توجه به دستور العمل جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا کد رهگیری برای تمامی قراردادهای جدید اجاره صادر کنند.


او ادامه داد: در صورتی که حتی اگر موجر یا مستاجر هر کدام برای قرارداد و دریافت کد رهگیری اقدام نکند مشاور املاک خود می‌تواند کد رهگیری جدید برای مستاجران صادر کند.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با اشاره به اینکه در این بین برخی از مشاور املاک نهایت تلاش خود را می‌کنند از این فرصت سو استفاده کنند، افزود: مشاوران املاک حق ندارند هیچ هزینه‌ای بابت دریافت کد رهگیری از طرفین دریافت کنند.

عقبایی توضیح داد: برخی از مشاوران املاک به موجران و یا مستاجران اعلام می‌کنند که قرارداد با کد رهگیری می‌خواهید یا قرارداد بدون کد رهگیری که در این بین باید اعلام شود که هیچ قرارداد بدون کد رهگیری برای مستاجران صادر نمی‌شود.

او تصریح کرد: تمامی مشاوران املاک موظف هستند بدون دریافت هیچ هزینه اضافی و تنها با نرخ حق کمیسیون و مالیات بر ارزش افزوده کد رهگیری را برای متقاضیان صادر کنند.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران توضیح داد: چنانچه مشاور املاک و یا موجر در این بخش با مشکل مواجه شدند و یا مشاور املاک کد رهگیری صادر نکرد نمونه بارز تخلف است و

عقبایی با بیان اینکه بسیاری از مالکان نگران اخذ مالیات به دلیل دریافت کد رهگیری هستند، افزود: باید این موضوع را اعلام کنیم که برای واحدهای زیر ۱۵۰ متر به هیچ عنوان مالیات دریافت نمی‌شود و برای واحدهای بالای ۱۵۰ متر هم تنها مالیات بسیار کمی متناسب با نرخ‌های سازمان امور مالیاتی اخذ می‌شود.


نایب رئیس اول اتحادیه مشاور املاک تاکید کرد: متقاضیان چه کد رهگیری دریافت کنند چه دریافت نکنند سازمان امور مالیاتی با توجه به اطلاعات و سامانه‌های که دارند، می‌توانند از مالکان واحدهای بالای ۱۵۰ متر مالیات اخذ کنند.

عقبایی با اشاره به اینکه این تسهیلات نقش موثری در کاهش اثرات هیجانی بازار اجاره دارد، افزود: امیدواریم دولت برنامه پرداخت تسهیلات به متقاضیان را در برنامه بودجه سال آینده خود قرار دهد و بتواند این برنامه‌ها را به صورت عملیاتی به مرحله اجرایی برساند.

عقبایی تاکید کرد: دولت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را به صورت کامل برای تمامی مستاجران کشور در نظر نگرفته و ما امیدواریم در سال آینده با انجام تمهیدات درست این وام به دست متقاضیان واقعی برسد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها