رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514065

سازمان غذا و دارو: تحویل ۱.۵ میلیون واکسن آنفلوآنزا آغاز شده است

ساعت 24- مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: از روز گذشته (سوم مهر) تحویل ۱.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا برای استفاده در شبکه بهداشت به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت آغاز شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان غذا و دارو، سید حیدر محمدی درباره توزیع واکسن آنفلوآنزا افزود: توزیع ۱.۵ میلیون واکسن آنفلوآنزا آغاز و در فاز اول در اختیار معاونت بهداشتی قرار خواهد گرفت تا به صورت رایگان به زنان باردار، بیماران خاص، صعب العلاج، مزمن و کادر درمان تلقیح شود.

وی ادامه داد: در مرحله بعد واکسن آنفلوآنزا بین داروخانه‌ها توزیع و با ثبت کد ملی به سالمندان بالای ۶۵ سال ارائه خواهد شد که زمان آن متعاقباً از سوی سازمان غذا و دارو اعلام می‌شود.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در مورد قیمت واکسن آنفلوآنزا بیان کرد: واکسن تامین شده با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی بوده که قیمت تمام شده آن ۴۴ هزار تومان است و از طریق داروخانه‌ها در اختیار سالمندان و کودکان قرار می‌گیرد، قیمت واکسن برای سایر اقشار جامعه در صورتی که تصمیماتی در مورد ارز نیمایی گرفته شود، اعلام خواهد شد.

محمدی در مورد تاخیر در واردات و توزیع واکسن آنفلوآنزا و نگرانی‌ها برای از دست رفتن زمان تزریق این واکسن اظهار داشت: سازمان غذا و دارو در زمان مناسب اقدام به ثبت سفارش و تامین واکسن کرده و تاخیر ایجاد شده به دلیل مشکلات مالی ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا و تامین ارز بود، اما با تلاش‌های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو امیدواریم واکسن مورد نیاز در زمان مناسب وارد و در اختیار مردم قرار گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها