رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514076

استقلال – پاختاکور؛ نخستین فینال آبیها در مرحله حذفی

ساعت 24 -استقلال ایران و پاختاکور ازبکستان امشب در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به میدان می روند.مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز در منطقه غرب آغاز می‌شود و استقلال ایران و پاختاکور ازبکستان از ساعت ۲۱:۱۵ شنبه در تقابلی حساس به میدان خواهند رفت.

dir="RTL">مصاف این دو تیم در حالی است که تا قبل از حذف الهلال عربستان به علت شیوع گسترده کرونا در این تیم و نبود بازیکنان به اندازه کافی در ترکیب الهلال، پاختاکور در جدول گروه B دوم بود و در نتیجه استقلال به عنوان تیم دوم گروه A باید به مصاف الهلال می‌رفت اما با حذف آبی‌پوشان عربستانی، معادلات بهم ریخت.

*نحوه صعود استقلال و پاختاکور به مرحله حذفی

آبی‌پوشان ایران برای رسیدن به این مرحله در ۴ دیدار به میدان رفتند. آن‌ها به علت کناره‌گیری الوحده امارات، در بازی‌های کمتری نسبت به سایر رقبا به میدان رفتند. استقلال دو بازی نخست خود را با هدایت فرهاد مجیدی برگزار کرد و برابر الهلال شکست خورد و مقابل الشرطه تن به تساوی یک بر یک داد.بعد از شیوع کرونا و برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز در قطر، مجید نامجومطلق هدایت این تیم را به صورت موقت بر عهده گرفت و در برابر الشرطه، نتیجه بازی رفت تکرار شد اما استقلال در دیدار با الاهلی که به سه امتیازش احتیاج داشت، با حساب سه بر صفر برنده شد و به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت.

آبی‌های ایران برای این دیدار چند مصدوم و محروم دارند. هروویه میلیچ به علت دو کارته شدن محروم است و غیبت وریا غفوری در این دیدار به علت مصدومیت قطعی است اما که هنوز وضعیت چند بازیکن مصدوم تیم مشخص نیست که حضورشان در بازی برای نامجو مطلق اهمیت بالایی دارد.

تیم ازبکستانی در مرحله گروهی نمایش خوبی داشت و با شهرخودرو ایران در یک گروه قرار داشت. این تیم بعد از الهلال دوم شد و در دو بازی رفت و برگشت مقابل شهرخودرو ۴ بار موفق به گلزنی شد و جزو تیم‌های آماده فصل جاری به حساب می‌رود. در نتیجه در شرایطی که دوم شده بود، با حذف الهلال به علت کرونا، این تیم صدرنشین شد و باید با استقلال بازی کند.اتفاق ناخوشایند برای پاختاکور، ابتلای سرمربی این تیم به ویروس کرونا بود که با توجه به برگزاری با الهلال عربستان، امکان دارد در این دیدار هم مبتلا شده باشد اما به جز سرمربی ازبک، سایر بازیکنان این تیم در صحت و سلامت هستند و تاکنون علائمی از شیوع کرونا نداشته‌اند و آزمایش‌های مورد مثبتی نشان نداده است.

*نگرانی سرمربی استقلال و وعده مربی هلندی پاختاکور

مجید نامجومطلق، سرمربی استقلال در نشست خبری این دیدار از مصدومیت چند بازیکن تیمش و همینطور خستگی برخی از آنان ابراز نگرانی کرد. او گفت: چند بازیکن مصدوم داریم که امیدواریم بازیکنان‌مان به بازی برسند. مقداری هم خستگی در بازیکنان وجود دارد و باید روی ریکاوری و مسائل روحی و روانی کارهای لازم را انجام دهیم تا در بازی پیش رو موفق باشیم.

از جمله نکات جالب درباره سرمربی استقلال، سابقه او در قهرمانی با این تیم در آسیا است و اگر بتواند تیمش را تا قهرمانی آسیا هدایت کند، بعد از مرحوم پورحیدری به دومین استقلالی تبدیل خواهد شد که به عنوان مربی و بازیکن توانسته ارزشمندترین جام قهرمانی مسابقات باشگاهی در آسیا را تصاحب کند.

اگر چه استقلال به عنوان تیم دوم از گروهش صعود کرده اما مربی هلندی پاختاکور می‌داند که استقلال تیم شناخته شده و قدرتمندی در آسیا است. پیتر هویسترا از به چالش کشیدن استقلال در این دیدار می گوید: «بازی با استقلال یک بازی مهم برای ماست. آنها یک تیم فیزیکی و قدرتمند هستند اما ما هم تیمی فیزیکی داریم و می‌توانیم مقابل آنها مقاومت کنیم و این تیم را به زحمت بیندازیم. مطمئناً آنها را به زحمت خواهیم انداخت

*آخرین مصاف استقلال و پاختاکور

استقلال و پاختاکور آخرین بار سال ۲۰۱۱ در مرحله گروهی لیگ آسیا به مصاف هم رفته بودند که بازی رفت در تهران با برتری ۴ بر ۲ به سود آبی‌های ایران تمام شد اما در بازی برگشت، پاختاکور با حساب دو بر یک استقلال ۱۰ نفره را شکست داد.

به گزارش ایسنا، پرسپولیس، همچنین دیگر تیم ایرانی حاضر در این مرحله که در دور گروهی صدرنشین گروه C شد، فردا شب به مصاف السد قطر و ژاوی می‌رود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها